Firma Čtyřkolky4U udělala velmi zajímavý test, který si Vám dovolujeme zde nabídnout;):
Nejčastější otázkou při výběru té správné čtyřkolky stále zůstává jejich spotřeba. Při dnešních cenách benzínu se ani není čemu divit. Proto jsme se rozhodli pro Vás, naše zákazníky, udělat velký test spotřeby těch nejprodávanějších čtyřkolek a porovnat která že to vlastně je ta nejlepší.
Pro všechny zúčastněné to bylo velké překvapení.

Vybrali jsme trasu cca 95km, střídavě terén, silnice, kamenité cesty, sem tam nějaký brod. Rychlost po silnici jsme zvolili někde kolem 70km/h, aby nám všichni stačili. Já sám jsem osedlal Glada X8 – předváděcí čtyřkolku z naší prodejny a jel jsem v čele této „kolony“. První cesta vedla na benzínku (OMV), kde jsme všichni dotankovali do plných nádrží a vyrazili jsme směr cesta necesta. S X8mou jsem koloně vždy o nějakých pár stovek metrů ujel (rychlost místy mezi obcemi mírně překračovala povolený limit), abych měl dostatek času zastavit a celou kolonu natočit na kameru. Všechny jsem je nechal projet a hurá za nimi, abych je stačil znovu předjet do čela kolony. Takže se dá říct, že jsem se s Osmou vůbec „neploužil“, a proto jsem (asi jako každý z nás) čekal spotřebu kolem 15ti litrů na sto kiláků. Výsledek byl ale úplně jiný.
Po ujetí cca 95km jsme se opět dostali na tu samou benzínku a všichni jsme povinně dotankovali opět do plných nádrží.
A zde jsou výsledky:
1. Journeyman Gladiator X8 EFi V-Twin (dvouválec, 800ccm, výkon 63koní/72Nm) – 9,1l dotankováno
2. SMC Jumbo 720R 4×4 Long (jednoválec, dlouhá verze, 700ccm, výkon 51koní/65Nm) – 10,5l dotankováno – po celou cestu na něm jeli dva jezdci
3. Journeyman Gladiator X6-A EFi (jednoválec, dlouhá verze, 600ccm, výkon 38koní/47Nm) –11l dotankováno
4. TGB Blade 550 iRS (jednoválec, 500ccm, výkon 40koní/41Nm) – 11,5l dotankováno
5. SMC RAM 520RR (sportovní čtyřkolka s motorem SUBARU, 500ccm, 55koní) – 6,5l dotankováno
 
Z tohoto testu vyšel nejlépe Gladiator X8 s velmi silným dvouválcovým motorem, který si jen tak „bublá“ a jede pohodlně. Máme ho tu jako předváděcí model a při sledování jeho kombinované spotřeby se dostáváme někde kolem deseti litrů, při delších cestách po silnici je spotřeba cca 8l/100km, maximální rychlost je hodně přes 100km/h.
Obrázek si proto udělejte sami 😉
** Doplněno 27.8. 2012:
Dnes jsem „testoval“ glada X8 jízdou 100% po silnici a schválně jsem měřil spotřebu.
Jelikož jsem pospíchal, průměrná rychlost byla někde kolem 68km/h, jízda po silnicích třetí třídy, místy „po stopách Gazely“ – plynovod, který se tu staví.
Celkem ujeto 138km, z toho 100,5km měřena spotřeba, 35km solo, tedy pouze řidič, 65km řidič + spolujezdec,
Místy rychlost i 110km/h,
Cesta s kopci se stoupáním i 16% (kolem hradu Rabštejn nad Střelou)
Na měřený úsek 100,5km dotankováno 10,7 litrů benzínu.
Spotřebu si tedy spočítáte snadno. Ještě doplním, že na předváděcím stroji máme najeto 767km, motor si tedy stále ještě sedá a stále se ještě zajíždí. Již je ale na něm znát, že každým kilometrem nabírá na síle. Dá se očekávat, že spotřeba půjde ještě malinko dolů…

Autor: Tomáš Filip
3 komentáře
6

Related Posts

Leave a Comment

9 + twelve =