CF MOTO Gladiator X850 V-Twin EPS – revoluční evoluce!

od quado
0 komentář


Když máte něco, co léta funguje, skvěle se prodává a ve své kategorii v zásadě nemá moc konkurence, těžko se s tím chcete loučit. Dlouho držíte linii, maximálně provádíte dílčí kosmetické či designové změny, aby se stále dobře prodávalo. Tak nějak podobně to je u dlouhodobě nejprodávanějšího 4-kolkového dvouválce, CF Moto Gladiatora X8, který se na výsluní drží pěkných pár let nejen v ČR a SR. Ale i taková stálice jednou musí najít svého nástupce a tím je letošní novinka ve čtyřkolkovém světě – CF Moto Gladiator X850 V-Twin EPS! 


Jsou změny malé, větší, velké, kosmetické, tunningové, designové. Model CF Moto Gladiator X8 byl v době uvedení na trhy v roce 2012 trefou do černého, a i dnes se po povedeném faceliftu stále drží na vrcholu popularity. Novinka Gladiator X850 ovšem přichází s naprosto novou konstrukcí, neotřelým a originálním designem a množstvím moderních technologií, které nový model posouvají do příček nejvyšších.

Proč nezačít rovnou tím, co člověka „trkne“ hned při prvním setkání se strojem s majestátními rozměry – líbivý a zcela originální design. Aby ne, když návrh a kreslení má v péči slovutné rakouské designerské studio Kiska, které je dvorním designerém strojů KTM! Join-venture spolupráce CF Moto a KTM přináší do ATV segmentu nový prvek, špičkové designerské návrhy, které se jako první zhmotnily právě u modelu Gladiator X850. Ladné křivky v kombinaci s pořádnou masou materiálu s moderními precizně propracovanými detaily nenechávají na pochybách, že před vámi stojí stroj zcela nové generace. Designu dominují moderní přední i zadní LED světla s výrazně větší svítivostí než u starších modelů, další zásadní viditelnou změnou je zcela nová sedačka spolujezdce s integrovanými madly, která už z dálky slibuje komfortní posezení. I díky tomuto detailu velký stroj působí kompaktně a rozhodně byste ho na první pohled neřadili do kategorie „autobusů“. Nová ALU kola, kryty rukojetí či nové nosiče systému Lock n‘ Ride pak dotvářejí finální velmi pozitivní dojem z celkově povedeného designu.
Zásadní změny jsou, jak už to novinek bývá, pod „kapotou“. CF Moto v případě své nejzásadnější novinky posledních let vystoupilo z tradičních postupů a pustilo se do nevídaných technických změn. Nový rám je sice stále z klasických ocelových trubek, ale novinka dostala zcela nové nápravy. Stroj je širší a vyšší než starší sourozenec, to poznáte na první pohled. Zvýšila se světlá výška a s tím i průchodnost terénem. K tomuto, v terénu celkem zásadnímu, „bonusu“ přispěla zcela nově konstruovaná směrem nahoru prohnutá přední ramena a kompletně přepracované zavěšení zadních kol. CF Moto poprvé upustilo od „klasického“ zavěšení a použilo systém zadních vlečených ramen. Ne vždy se takové výrazné zásahy do konstrukce musí povést. Nutno podotknout, že zde však vše klaplo na jedničku. Nový Gladiator, ač konstrukčně velmi velký stroj, se ovládá neskutečně lehce. Nově vyvinuté a výrazně delší tlumiče s progresivní hustě vinutou pružinou a 5-polohovým seřizováním tuhosti, přidávají stroji jistotu a komfort.

Další změny přišly v oblasti náhonu kol. Předek zůstal tak, jak ho všichni znáte – klasické přepínání 4×4 s uzávěrkou předního diferenciálu. Revoluční změna je ale na zadní rozvodovce. Český import Journeyman je jedním z hlavních technických přispěvatelů i inovátorů, a i v tomto případě se staví výzvám čelem a nebojí se za to i připlatit. Jako zatím jediný import na světě si do nového modelu nechává montovat špičkový zadní automatický samosvorný diferenciál typu Torsen se 100% svorností. Tento typ diferenciálu funguje přesně tak, jak samosvor fungovat má. Spíná když je potřeba, zároveň neblokuje sportovně naladěnějšímu jezdci jeho adrenalinové choutky. Poslední zásadní změnou je standardně montovaný precizní elektrický posilovač řízení, oproti modelu X8 již s progresivním průběhem. Posilovač je pro takto velký stroj vítaným bonusem, řízení je díky němu velmi snadné i pro něžné pohlaví, zároveň ale nebere řidiči pocit kontroly na strojem. Celkem důležitý pro zákazníka je fakt, že toto vše již má v základní ceně. Významně se tedy snížil systém příplatkové výbavy, která se de facto omezila jen na barevné varianty.


Říká se „to nejlepší na konec“ a „výkonu není nikdy dost“. Obojí v tomto případě platí dvojnásob. Ač je novinka také osmistovka, průběh motoru, otáček a systém pohonu bezespojkovým kanadským variátorem CV Tech (uvnitř šlapou vysoce kvalitní japonské řemeny Mitsuboshi či Bando), dává velkému stroji dostatek výkonu pro všechny druhy práce i zábavy. Řečí čísel – v off-road úpravě máte k dispozici až 68 koní (50kw) a 75 Nm krouťáku, to vše plněno americkým vstřikováním Delphi. Modernizací prošlo i mazání a nová chladící soustava s až o 35% vyšší účinností chlazení, nová je i převodovka Smartshift. K dispozici je nadstandardní 30-litrová nádrž a to už slibuje pěkný kus cesty. Pořádný výkon je také potřeba pořádně ubrzdit. O bezpečné zastavení se stará silně dimenzovaná 4-kotoučová hydraulická brzdová soustava s pancéřovanými brzdovými hadicemi.

Nový CF MOTO Gladiator X850 navazuje na svého legendárního předchůdce Gladiatora X8, který stále zůstává v prodejní 
nabídce, ve spoustě věcí ale jde zcela novou cestou, která zcela nepochybně nabrala správný směr. U modelu Gladiator X850 byly v nevídané míře použity nejmodernější technologie a materiály pro dosažení maximálního výkonu, výjimečné odolnosti a výborných jízdních vlastností, které z tohoto modelu dělají jednu z nejlépe ovladatelných velkých pracovních čtyřkolek na trhu. Pokrokový design z rakouského designového studia Kiska a maximální výbava včetně výborného EPS v ceně pak celkem sebevědomě potvrzuje nejvyšší ambice aktuální vlajkové lodi CFMoto.

Technické údaje:

  • Rozměry (DxŠxV): 2310x1250x1420 mm
  • Rozvor: 1480 mm
  • Hmotnost: 430 kg
  • Motor: 4-taktní, 4-ventilový dvouválec, SOHC
  • Objem motoru: 800 ccm
  • Výkon (offroad): 68 HP
  • Kroutící moment (offroad): 75 Nm
  • Vstřikování: EFi Delphi
  • Nádrž: 30 litrů

 
Za zapůjčení děkujeme firmě Journeyman – www.journeyman.cz
Další info, cena, příslušenství a technické parametry:
https://journeyman.cz/atv-a-quad-ctyrkolky/atv-ctyrkolky/gladiator-x850-v-twin-eps
Foto: Filip Matušinský, Dan Pejzl
 

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

17 − 2 =