X625 Camso

Jednoválec stačí!?

od Matěj Oliva
0 komentář

Vždy, když píšeme o pásech na čtyřkolku, doporučujeme je používat v kombinaci s dvouválcem. Pásy mají daleko větší odpor než kola a i přesto, že jsou zpřevodované, dají motoru zabrat. Dají se sice pořídit užší pásy pro menší objemy, ale ty samozřejmě nemají takovou efektivitu, jako jejich plnohodnotná verze. I jednoválce ale posilují a my jsme měli možnost vyzkoušet si CFMOTO Gladiator X625 v hlubokém sněhu Krušných hor.

CFMOTO Gladiator X625 Camso

Po pár testech můžeme bez obav říct, že se nový jednoválec Číňanům zatraceně povedl. Subjektivně má dost výkonu pro práci i jízdu v těžším terénu, podvozek funguje skvěle a k tomu ještě dobře vypadá. Zatím jsme ale jezdili jen na suchu a v bahně. Jak se Gladiator ukáže, když na něj obujeme pásy Camso ATV? Už z dřívějška víme, že na horách si i starší Glady s pásy poradily, ale přeci jen to nebylo úplně ono. Nová 625 by tak mohla být cenově zajímavou alternativou ke dvouválci pro ty, kdo nepotřebují od čtyřkolky v zimě extrémní výkony.

Pásy Camso ATV

Na naší předváděčce je kromě pásů ještě další příslušenství, které se na horách neztratí. Na předním nosiči si trůní lopata v držácích od Kolpinu, které mimochodem perfektně sedí do adaptérů CFMOTO. Montáž je tak rychlá a jednoduchá. Vzadu je pak nepřehlédnutelný nosič lyží. Ten je řešený stejně elegantně a je zasazený do držáku tažného zařízení. Je vyrobený z odolného plechu a má na sobě další držáky na nářadí nebo na hole. Nechybí na něm ani držák SPZ, kterou po namontování zakrývá. Vzhledem k tomu, že jsme měli v držáku snowboard a v kufru lano, můžete tak nějak tušit, co bude následovat.

Journeyman CFMOTO Gladiator X625

Držák nářadí Kolpin

Váha vám pomůže

X625 rozhodně není žádný drobeček a pásy jeho velikost ještě umocňují. Na první pohled vypadá mohutně a stabilně a jen těžko byste hádali, jaký motor v sobě ukrývá. Až po nastartování je slyšet typické bublání jednoválce. Ten nechávám před jízdou pořádně zahřát, protože dneska ho čeká dost těžký den. Mezitím si můžu prohlédnout pásy Camso, které už ale dobře známe. Jejich konstrukce je pořád stejně robustní a rozhodně na první pohled budí důvěru. Všechny namáhané části jsou kovové.

CFMOTO Gladiator X625 Camso

Před samotnou jízdou nesmíte zapomenout zařadit 4×4. S pásy se dá sice jezdit i na dvoukolku, ale jakmile přijde jen trochu hlubší sníh, tak stojíte. Odpor předních pásů je dost velký a zadek je sám prostě nepřetlačí. Stačí ale zařadit čtyřkolku a z CFMOTO se stává v podstatě nezastavitelná mašina. Nejdřív mě čeká přejezd po hladké silnici s ujetým sněhem. Na té se musíte vždycky trochu soustředit na řízení, protože pásy se nemají do čeho pořádně zabořit a směr se jim moc držet nechce. Není to ale nic hrozného. Jo a dávejte si bacha na řidiče okolo, mají tendence si mašinu prohlížet a přestat se soustředit. Naše X625 je omezená na maximální rychlost 90 km/hod, což je na pásech zhruba padesátka. Jezdit rychleji moc nemá smysl a nemyslím si, že by to bylo ani nějak extra bezpečné.

CFMOTO Gladiator X625 Camso

Ze silnice sjíždím přes závěj, do které bych si už na kolech rozhodně netroufl. Čekám potíže s výkonem, ale jednoválec se dere statečně dopředu. Nečekejte samozřejmě dynamiku litru, ale mašina jede spolehlivě a díky nižší hmotnosti mám i lepší pocit z řízení. Jakmile se musíte otáčet v hlubokém sněhu a čeká vás manipulace s řídítky, je 625 obratnější a hlavně snazší na řízení než litr, který jsme testovali ve stejný den. Každopádně by si ale 625 zasloužila silnější posilovač řízení. Pásy mají daleko větší odpor a otočit s nimi v hlubokém mokrém sněhu je dost dřina, takže když máte třeba uklízet parkoviště nebo upravovat kus sjezdovky, fakt se nadřete. Ideální by byla možnost přepnout posilovač do módu na pásy. To je ale vlastně jediné, co mě štvalo. Když se smíříte s tím, že litrová bugyna okolo vás profrčí tak rychle, že ani nestihnete zanadávat na sníh v očích, tak je to v pohodě.

CFMOTO Gladiator X625 Camso

Velmi slušná je i ochrana před létajícím sněhem. Tím dostanete nakrmeno, jen když jedete rychle zatáčkou, pak pásy hází sníh přímo na vás. Při přímé jízdě v prašanu jste ale celkem v klidu. Super jsou určitě chrániče rukou, díky kterým zůstanou vaše rukavice v suchu a relativně v teple, pokud ale jezdíte v zimě častěji, určitě nasaďte vyhřívání.

CFMOTO Gladiator X625 Camso

Vlastně proč ne

Po dni stráveném v sedle jednoválce v různých režimech můžu říct, že to vlastně jde celkem v pohodě. Na silnici sice nejste nejrychlejší, ale pásy si na závody neobouváte… V hlubokém sněhu výkon nijak zvlášť nechybí, ale musíte opět počítat s tím, že budete pomalejší. Dobré znamení ovšem je, že za celý den nebylo potřeba zařadit Lko. Jednoválec si i s pásy v pohodě poradil na Hčko. Pokud tedy potřebujete čtyřkolku na pásech především na práci, neplánujete tahat těžké vleky a chcete ušetřit, 625 rozhodně není špatná volba.

Text a foto: Matěj Oliva

CFMOTO Gladiator X625 Camso
CFMOTO Gladiator X625 Camso
CFMOTO Gladiator X625 Camso
CFMOTO Gladiator X625 Camso
CFMOTO Gladiator X625 Camso
CFMOTO Gladiator X625 Camso
CFMOTO Gladiator X625 Camso
CFMOTO Gladiator X625 Camso
CFMOTO Gladiator X625 Camso
CFMOTO Gladiator X625 Camso
CFMOTO Gladiator X625 Camso
CFMOTO Gladiator X625 Camso
CFMOTO Gladiator X625 Camso
CFMOTO Gladiator X625 Camso
Pásy Camso ATV
Pásy Camso ATV
Nosič lyží
Nosič lyží
Nosič lyží
Nosič lyží
Journeyman CFMOTO Gladiator X625
Držák nářadí Kolpin
Držák nářadí Kolpin
0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

seventeen − 5 =