Blázni jsou různí. Jedni tiší, ty většinou potkáme na rybách, jedni hlasití, ty potkáme nejčastěji v parlamentu, jedni anonymní, ti se vyskytují nejčastěji na diskuzi idnes.cz a pak je zde kategorie šťastných bláznů s technickým talentem. A ti potom vytvářejí nejrůznější šílenosti. Jako třeba čtyřkolku se třemi koly…
Čtyřkolky původně vznikly z tříkolek, které se ukázaly být příliš vratkými a nebezpečnými. Proto jedno přední kolo bylo nahrazeno dvěmi a výsledný stroj konečně získal kýženou stabilitu. Ale to se zjevně nelíbilo jistému američanovi ze státu Kalifornie, který si svůj stroj Yamaha Raptor 660 „downgradoval“ zpět na tříkolku. Ale šel na to trochu obráceně a ubral kolo nikoliv přední, ale jedno zadní.
Pro tento účel se musela vyrobit nově celá zadní vidlice. Brzdový kotouč i brzdový třmen zůstaly originální. Problémem bylo příliš široké zadní kolo, které bránilo korektní montáži zadní řetězové rozety. Výrobce to vyřešil pomocnou rozetou, Takže zadní náhon nyní disponuje celkem dvěmi řetězy.
Na závěr výrobce stroj vybavil brutálními ráfky značky American Racing o rozměru 14″ a pneumatikami Super Swamper TSL, které design stroje posouvají zase do jiných dimenzí.
Výhodou této „stavby“ je fakt, že kromě výměny zadní kyvné vidlice nebylo nutné zasahovat do žádné jiné konstrukční skupiny stroje. Takže z tříkolky udělat zpět čtyřkolku je velmi snadné.
O jízdních vlastnostech stroje se výrobce příliš nezmiňuje…
Zajímavost: Víte, že první tříkolka Honda měla čtyřtaktní motor o objemu pouhých 90 ccm a téměř hladké pneu obrovských rozměrů vhodných spíše pro podvozek letadla? Díky extrémní kontaktní ploše pneumatik se i přes absenci pořádných „špuntů“ výborně chovala na písku.

Foto: Výrobce

no images were found

1 komentář
0

Related Posts

Komentáře jsou uzavřené