Když značka CF Moto uvedla svojí první velkoobjemovou kolku, spekulovalo se hodně o výdrži. Černé předpovědi se nenaplnily, místo toho inženýři z Hangzhou stále osmikilo vylepšují a dolaďují drobnosti.
Firma tak pružně reaguje na připomínky svých importérů ze všech koutů světa a průběžně provádí inovace. Když jsme se nad tím zamýšleli, nebylo toho zrovna málo, co se od minulého modelového roku na Gladiatorovi X8 vylepšilo. Nové nebo vylepšené jsou: bytelnější klec zadního diferenciálu s vícebodovým uchycením, odvětrání převodovky, modifikovaný airbox, jinak provedené olejové vedení i uložení chladiče, inovovaný redukční ventil, upravená koncovka výfuku a celkově lepší tepelné odstínění výfukového potrubí, z těch drobnějších změn můžeme jmenovat změněné uložení startovacího relé, čidlo rychlosti na zadním kardanu, přepracovanou zadní brzdovou nádobku, přidanou ochranu navijáku, modifikované sedlo, bástry nebo umístnění odrazek atd.
Jenže tohle není všechno. Už Jste se na QUAD.cz dočetli, že pro X8 jsou nově v nabídce tlumiče značky Elka a to ještě za hodně lákavou cenu. Jestliže čínské a tchajwanské stroje obecně kvalitou zpracování i úrovní výkonů dotáhly japonsko-americkou konkurenci, tak pořád je co zlepšovat. Nejvíc vždycky na podvozku. Ten standardní prostě ještě na špičku ztrácí body. To je ale věc řešitelná.
Kanaďané už léta prodávají na Elkách sportovní náklaďáčky Z6, a to v počtech, o kterých se nám v Evropě ani nezdá – pro značku CF Moto to samozřejmě znamená obrovské plus v jejím image – konkurovat takovým způsobem na zmlsaném a rozmazleném americkém trhu hráčům, jako je Polaris nebo Can-Am na poli sportovních UTV. Bylo jen otázkou času, kdy něco podobného dojde k nám.
Sada Elka pro X8 vychází na necelých 17 tisíc (při objednávce na nový stroj) a to je sakra lákadlo. Plyno-kapalinové jednotky mají lineálně seřiditelný útlum pomocí matice nad pružinou a není problém jimi nahradit stávající standardní tlumiče. Platí to jak pro modely s ocelovými, tak i hliníkovými horními rameny (Standard i DeLuxe). Majitel k sadě rovnou dostává podrobný návod pro naladění odpružení podle svých potřeb.
Set pro buginu Z8 musí splňovat náročnější požadavky na váhu i dynamické namáhání, tlumiče jsou delší a masivnější – v tomhle případě sada vychází na příplatek 18 990 Kč.
Text: Wolf
Fotky: Dan Pejzl
Předchozí článek