Ranger EV Li-Ion: Elektrikář level II

od
0 komentář

2016-polaris-ranger-ev-li-ionPolaris roky prodává elektrický náklaďáček Ranger EV. Pro 2016 konečně přichází změna.

 
V době elektromobilů typu Tesla, se kterými můžete směle prohánět sportovní auta renomovaných značek a najezdit stovky kilometrů, totiž Ranger s náloží olověných baterek a dojezdem něco přes 40 km působil jako exponát z dinoparku. Jeho využití to sice ve většině případů moc nevadilo, protože žádný z majitelů s ním asi nikdy necestoval dál než kolem chalupy, ale image značky, která je jinak schopná produkovat ty nejlepší UTV to prostě moc nepřidávalo.2016-polaris-ranger-ev-li-ion-charging
S letošním nákupem výrobce elektromotorek Brammo se dalo tušit, že Polaris půjde cestou elektropohonu dál. A jde. 2016-ranger-ev-li-ion-polaris-pursuit-camo-3qVznikl Ranger EV Li-Ion. Jak už označení dává samo na srozuměnou, sadu olověných baterek konečně nahradila soustava moderních Lithium-Ionových akumulátorů. U nich výrobce udává až dvojnásobný dojezd (kolem 80 km) a trojnásobnou životnost než u těch dřívějších (cca 2000 cyklů), rozhodně nezanedbatelná je i víc než dvoumetráková úspora na váze proti olovu! Sílu dodává pořád stejný 48voltový 30koňový elektromotor na střídavý proud. Nový systém současně obsahuje kontrolu kapacity, která kontinuálně monitoruje použitelnost akumulátorů a informuje o dojezdu na novém displeji integrovaném do analogového tachometru. Systém se dá nastavit do tří módů – High pro každodenní použití, Low pro těžkou práci a Max Range pro co nejdelší dojezd. Výhodou je pořád stejné dobíjení z běžné elektrické zásuvky a v tomhle případě prakticky nulová potřeba údržby pohonu na rozdíl od běžných Rangerů se spalovacími motory.2016-Polaris-Ranger-EV-Li-Ion-Dash
Ani u téhle elektrické varianty nechybí automatický pohon všech kol, ovšem nezbytný vzhledem k výdrži akumulátorů je tu zadní diferák systému VersaTracTurf. Nejen, že se s tím pak líp zatáčí na asfaltu, ale zároveň se šetří i výkon, potažmo kapacita baterií, protože není potřeba překonávat odpory prokluzu zadních kol. Při dojezdu 80 km už tohle řešíte…
Snížení hmotnosti s sebou přináší i další výhodu, kterou je lepší akcelerace – z klidu na něco přes 30 km/h to Ranger EV zvládne za míň než 4 sekundy!
profilePůvodní Ranger EV se u nás prodává za 404 900 Kč, nový Ranger EV Li-Ion dostal v USA cenovku 22 999 USD (cca 505 its. Kč), tak uvidíme, na kolik ho nacení český import.
 

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

fifteen − 13 =