Polaris Slingshot – prak jede jako z praku?

od
0 komentář

08Tak tohle byla asi nejkontroverznější polarisí novinka pro sezonu 2015. Většina fandů značky nevěřícně kouká, co si to zas ty blázni vymysleli… Ale všeho do času. První RZR taky bylo jako zjevení z jiné planety…

 
Slingshot (v překladu prak) je originální tříkolka slibující nevšední zážitky. Pojďme odhlédnout od prospektových keců a podívejme se na tohle vozítko optikou vyznavače rychlosti. Otázkou totiž zůstává, jak moc dobré jízdní vlastnosti bude tahle tříkolka mít, protože postavit ji je jedna věc, aby to bylo po všech stránkách stabilní, rychlé a zábavné, je věc druhá a aby to bylo lepší nebo aspoň stejně dobré jako konkurence je zase věc třetí…
09 01 04 06
Tady už se totiž nekonkuruje jen tak nějakým povozům, ale pravděpodobně se po tomhle budou ohlížet podobní nadšenci, co zkouší Ariel Atom, KTM X-Bow, možná i Caterhamy a to je hodně zmlsaná skupina zákazníků, kterým nebude po chuti jen tak něco. Proti jmenovaným má Slingshot jednu poměrně zásadní nevýhodu – má o kolo míň. Řeknete si: No a co. Tak pozor – neznamená to nic menšího než výrazně menší stabilitu v zatáčkách, výrazně nižší rychlost v nich (logicky jedno zadní kolo udrží podstatně nižší přetížení v zatáčce než dvě uložená v lichoběžníkové nápravě, případně tuhá – Caterham). Takže v souboji s jinými lightweighty bude Slingshot tahat na okruhu za výrazně kratší konec provazu… 05
Pokud má jít jen o přímého a pohodlnějšího konkurenta Can-Amu Spyder, pak se zřejmě mise povedla a nebude co namítat. Polaris je větší, silnější, má větší image a díky tomu, že tu je volant, se toho nebude bát většina řidičů, což se o Sypderovi říct nedá. No uvidíme. Spyder je tak trochu nesmyslná věc, Slingshot zatím působí podobně, ale pravděpodobně s tím bude na silnici docela sranda. Polaris to má jistě velice dobře promyšlené, takže i kdyby nic jiného přes svojí bujnou prodejní síť natlačí Slingshoty třeba velkému procentu čtyřkolkářů a určitě na tom neprodělá. Jestli bude schopný konkurovat kvalitním lighweightům je zatím otázkou.
03A teď něco k technice: Slingshot má mezi předními koly autový 2,4litrový čtyřválec od GM o výkonu 173 koní při 6200 ot./min. a točivém momentu 210 Nm/4700 ot./min… Za motorem následuje pětistupňová ručně řazená převodovka. I když vypadá celkem lehce, tak při délce 3,8 metru Sligshot hmotností atakuje osm metráků a to už je skoro jako malé auto. I tak tahle kombinace slibuje zajímavé svezení, navíc při rozložení váhy v poměru cca 60/40 bude zadní kolo mít asi dost sklony k driftům (a v zatáčkách tedy moc dlouho neudržíte přetížení…). Nad bezpečností posádky bude bdít jak ABS, tak i stabilizace ESP, nebo kontrola trakce, kterou ovšem bude možné vypnout. 02
Základem tříkolky je obyčejný svařovaný rám z ocelových trubek. Vpředu lichoběžníková náprava, vzadu kyvné rameno s letmým uložením kola. Tříkolka stojí v základu na 17palcových gumách o šířce 205/50 a 265milimetrové dvacítce vzadu. Lépe vybavený model SL dostává dopředu osmnáctky 225/45 a dozadu dvacítku 255/35 (kromě toho ještě rádio, čelní sklo a další…). Rozchod kol tu je 175 cm a těžiště dost nízko, takže nějaké převracení moc nehrozí.

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

14 − 1 =