Polaris WV 850: Jak jezdí polovoják

od
0 komentář

2014-polaris-sportsman-wv-850-creek-bedMá to sice označení skoro jako Volksawagen, ale nepleťte se, WV 850 je Polaris odvozený od vojenského speciálu – užitkový náklaďák s řídítky pro práce všeho druhu.
 

Na první pohled tahle mašina zaujme nevzduchovými „pneumatikami“ Terrain Armor, které jsou k dostání i u nás. Ty chrání vojenské kolky před průrazem nebo průstřelem gumy, v civilu se ale dají využít taky – nemusíte se děsit hřebíků, kořenů, ostrých kamenů ani střepů, všechno tohle obutí ustojí. 2014-polaris-sportsman-wv-850-rear-rackKromě toho je tahle mašina takový těžší 2014-polaris-sportsman-wv-850-rock-climbSportsman 850, vpředu i vzadu to má velkou plechovou plotnu heavy duty (na každý lze naložit impozantních 272 kilo(!) a je tu mraky bodů pro uchycení nákladu, i masivní ocelová oka) a trubky kolem dokola pro minimalizování rizika poškození.
Po pár minutách řízení se ukazuje obutí Terrain Armor jako velmi dobře funkční. Díky voštinovému designu se obutí dokáže stlačit podobně jako klasická guma a zbytek zařídí odpružení. Dalo se tak přeletět přes ostré kamení i rychlostí kolem padesátky a žádný problém. Rozdíl je pak cítit třeba při zatáčení, kdy tohle obutí bez bočnic prostě nikam neopřete bokem a zatáčky se proto nedají řezat moc agresivně. Ve vyšších rychlostech je zase hodně znát plochý běhoun obutí a velká styčná plocha, kdy gumy vedou pořád rovně a chytají se rády kolejí. 2014-polaris-sportsman-wv-850-water-tiresPolaris ale tenhle model prozíravě vybavuje v základu posilovačem řízení, který zmíněnou vlastnost téměř eliminuje. V případě Polarisu je EPS nastavený tak, že ani po dni v sedle necítíte nějak výraznou únavu rukou.
Během testu došlo i na vodu, kde se naplno projevila dobrá ochrana čtyřkolky před vodou bahnem i dobrý grip obutí v mokrých podmínkách.
Podvozek se jeví jako poměrně tvrdě naladěný v porovnání se standardním Sportsmanem, ale je to jen důsledek vysoké nosnosti stroje, který logicky musí mít tužší odpružení a rozhodně to není mašina na nějaké výlety. Trochu to kompenzuje přicpaná sedačka.
2014-polaris-sportsman-wv-850-winchU WV850 chybí v převodovce pozice redukce, v kulise je ale i parkovací pozice. 2014-polaris-sportsman-wv-850-tachCo je tu naopak navíc, to je dvojitá benzinová nádrž – přední a zadní tanky pojmou skoro 45 litrů paliva! Přepínání mezi nádržemi se děje přepínačem na kapličce vedle tachometru.
Tohle je jedna z nejdrsnějších čtyřkolek na trhu, možná ta vůbec nejdrsnější, takže nepřekvapí standardní výbava – 3500librový naviják s masivními rolnami, nebo tažné zařízení pro přívěs o hmotnosti až 680 kilo, což je na úrovni nejlepších UTV!
Polaris WV850 tu je pro ty, kdo potřebují opravdu hodně odolného pomocníka pro nejtěžší podmínky. Utáhne prakticky cokoliv, můžete ho doslova zasypat nákladem a jeho gumy nikdy nepíchnete. A když se to převrátí, nic se neděje, všude je tu železo!
 
Fotky: atvriders.com
 

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

three × one =