I v Česku se najdou šikovní lidé, kteří z vcelku mírného stroje jsou schopni udělat nebezpečnou bestii. Tím strojem může být například Polaris TrailBlazer 250.

TrailBlazer 250 má v základu stěží 22 koní a jeho variátor je nastaven tak, aby u Polarisů plnil roli firemního chcípáčka pro neduživé čtyřkolkáře. To se ovšem nelíbilo několika šikulům z jisté pražské firmy, kteří věděli, že původní motor tohoto stroje umí podstatně víc a tak se pustili do racingového ladění. Prováděné úpravy byli inspirovány jak tuningem, který se v Americe běžně na těchto strojích provádí, tak i vlastními zkušenostmi. Ve chvíli, kdy se rozhodlo o úpravě motoru, padlo také rozhodnutí i o mírném vylepšení podvozku. Limitujícím faktorem úprav byla také cena, která neměla přesáhnout jakž, takž únosnou mez pro běžného quadistu – nadšence. Je lehké udělat tuning za 200 tisíc z dovozových komponent, ale to někdy není úplně ideální cesta pro toho, kdo jezdí se svým strojem sice rychle, ale pouze rekreačně.

Rozsah velkých i drobnějších úprav je docela široký a tak je zde uvedu jen telegraficky pro inspiraci ostatním kutilům.

Motor:
Válec – převrtání z 244 ccm na 251 ccm, portace kanálů (zvětšení všech kanálů a optimalizace přepouštěcích stavů), zalepení svorníků hlavy – Loctite
Hlava válce – zvýšení kompresního poměru, leštění
Píst – sada – kovaný racing píst Wiseco, kroužky, pístní čep
Karburátor – plochý 35 mm TMX, hlavní tryska 350, zkrácený gumový port s redukcí u válce
Plynové lanko – nové, bez rozdělení k Oilmasteru
Oilmaster – demontáž a montáž Block Off kitu
Laděný výfuk – Stage 3
Filtr – demontáž filtr boxu a montáž přímého racing filtru KN + převleku proti blátu

Variátor:
Primární řemenice – odlehčené závaží C+F Racing, zesílená primární pružina PM, zalepení centrálního šroubu – Loctite
Sekundární řemenice – nastavení vratné pružiny
Podvozek:
Brzdy – nová brzdová pumpa Nissin, destičky Gold Fren

Řidítka – nižší duralové AFAM

Přední ramena – zesílená a prodloužená o 2×7 cm, nová kluzná pouzdra, maznice, prodloužené spojovací tyče

Zadní kola – rozšiřovací duralové podložky 2×5 cm, dlouhé kalené šrouby
Přední kryt podvozku – nový, v originále chybí

Elektroinstalace – zjednodušení, odpojení Override switche a několika zbytečností

Ostatní – odlehčení stroje o cca 7 kg

Po dvou týdnech pečlivé práce stál v dílně stroj o sedm kilo lehčí a o necelých třicet tisíc dražší. Samozřejmě bylo ještě možné ubrat kila na hmotnosti pomocí ladění detailů, jako například duralová kola a jiné komponenty z lehkých slitin, ale to by už neúměrně a pro potřeby tohoto stroje zbytečně prodražovalo celou stavbu. Asi největší „vopruz“ byl se sladěním výkonného motoru a mechanizmu variátoru, který stále nechtěl optimálně přenášet výkon. Původně používané dovozové díly se ukázaly jako nedostatečné a ve finále se muselo přistoupit na montáž zakázkových dílů z českých zdrojů. Bylo to sice řešení pracné a časově náročné, ale výsledný efekt byl omračující. Z přichcíplého TrailBlazera se stal odjištěný granát, který poslušně a velmi brutálně akceleroval až do nejvyšších otáček. Jeho nových téměř 38 koní si s lehkým strojem dělalo téměř co chtělo. Díky skvěle odladěnému variátoru bylo možné perfektně vychutnával agresivní jízdu. Jízda po zadních pouhým přidáním plynu konečně nebyla pouze zbožným přáním. Vyrýt zadními koly brázdy na zahrádce protivného souseda se ukázalo jako velmi snadný úkol. Z tohohle stroje se prostě nikomu nechtělo slézt. Bylo znát, že české ruce jsou přece jen občas ještě zlaté a umí udělat leccos dobrého…

Perlička na závěr: V prvních deseti minutách testování vyladěného stroje s ním zkušební jezdec hodil na štěrku parádní budku a tak z nového, krásného Polarise rázem udělal starého a odřeného hnusáka…

no images were found

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

three × 4 =