Letošní motocykl byl v oblasti čtyřkolek o třídu lepší, než loni. Přibylo lépe zpracovaných expozicí a ubylo mizerných strojů. I když nějací exoti se objevili i letos.

Organizace klapala docela dobře i letos, návštěvnost byla obrovská, největší konkurenti byli od sebe většinou dost daleko, takže nedocházelo ke konkurenčním rvačkám a kdo z vystavovatelů chtěl v pohodě přežít celý veletrh, tak byl permanentně naložen v lihu. Naštěstí někteří vystavovatelé nezištně nabízeli dobrý alkohol i svým zákazníkům, takže se leckdy situace zvrhla v pohodový alkoholový dýchánek.

Co bylo letos nového? Honda konečně vystavila na veletrhu alespoň nějakou čtyřkolku. Přestože Honda má vynikající stroje, představila pouze sportovní Spotrax 250 a užitkový Foreman 500, který je již, jemně řečeno, poněkud zastaralý. Jistě by se zde lépe vyjímal třeba takový Rincon, který stále patří ke světové špičce.

Stánek Yamahy byl z hlavní haly přemístěn do levého křídla, hned vedle společnosti Kymco. Pro Yamahu to bylo značně nedůstojné místo a i na stánku neměla prakticky nic zajímavého. Zlaté časy, kdy měla Yamaha českého zástupce… Obecně velké japonské značky na prezentaci čtyřkolek příliš nedbaly. Kymco mělo stánek sice velký, ale novinek poskrovnu, respektive nový model žádný. Navíc se jim těsně před výstavou vyboural kamion s výstavními exponáty, takže ze začátku neměli téměř co nabídnout.

Hodně zajímavý stánek měla společnost Andymotors, která vystavovala obrovské Bombardiery (nově Can-Am), sněžné pásy a mnoho dalších zajímavostí. Společnosti Arctic Cat a Polaris se také pochlapily a v levém křídle Průmyslového paláce důstojně odprezentovali téměř vše, co mají v nabídce. Tyto dvě značky se dostaly do reprezentativního levého křídla také díky mojí drobné přímluvě u organizátorky výstavy p. Nogolové, které jsem v závěru loňské výstavy řekl, že takovéhle dvě značky přece nenechá „hnít“ v Křižíkových pavilónech (doufám, že mi za tu přímluvu někdo přinese flašku).

V pravém křídle Průmyslového paláce byla společná rozsáhlá expozice firem E-Ton a Journeyman ČR, ve kterých jsme viděli téměř kompletní nabídku jejich strojů. Nejzajímavější exponáty byli hned tři: sportovní AIE Magmax 275 s ďábelským designem a výborným zpracováním, obrovitý a robustní Gladiator RX510, který zejména v prodloužené verzi budil patřičný respekt a nakonec roztomilý náklaďáček E-Ton 90 určený pro dětské uživatele.

Snad díky vysokým cenám za výstavní plochu se letos výstavě vyhnula většina „lůzrů“ nabízejících nezkušeným zájemcům o čtyřkolku skutečný technologický odpad. Z těch, kteří se přece jen odvážili nabídnout svůj plevel vedle kvalitních značek, nás „zaujal“ bezejmenný stroj s automobilovým motorem (včetně externího alternátoru poháněného řemenem!) a opravdovou „šaltrpákou“. Řadit za jízdy jednou rukou, druhou mačkat neuvěřitelně tuhou spojku musí být jistě neopakovatelný a naprosto bezpečný zážitek.

Zajímavostí bylo na výstavě samozřejmě víc. Kdo nepřišel, prohloupil. Takže určitě za rok nashle!

Pro ty, kteří zde nebyli přinášíme výstavní fotogalerii:

no images were found

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

3 × four =