SMC Jumbo 720R EFI: přezbrojeno na stříkačku

od
0 komentář

IMG_5207Když Journeyman vyprodal na jaře zbývající Jumba za likvidační ceny, čekalo se, že už ve skladu stojí nový stříkačky, a ty se vzápětí vrhnou na trh. Jenže člověk míní a logistici mění. Nakonec přišla nová Jumba EFI až začátkem června…
 

 
O novém Jumbu už jsme toho napsali už dost. Třeba TADY. Teď je na čase shrnout, jak se EFI projevilo v provozu a jestli je vůbec něco jinak, než tomu bylo dřív.
SMC se vrhlo do neprobádaných vod velkoobjemových strojů celkem sebevědomě a Jumbo se prostě povedlo. Tak jako se povedla svého času Grizzly nebo KingQuad a od svých počátků se na těchhle strojích změnilo jenom pramálo. U Jumba to vypadá podobně – spíš drobné doladění, odstranění nějakých těch dětských rýmiček a zachování mašiny jako celku prakticky při starém. Samotná stříkačka se většinou na žádném čtyřkolkovém motoru neprojeví nikdy nijak zásadně. Přes variátor a soustavu převodů se stejně ztratí jakékoliv drobné projevy motoru a tak se stačí omezit na konstatování, že papírové navýšení výkonu jednoválce nepoznáte a mašina jede stejně dobře jako dřív – koní je tu dost na cokoliv. Plusem bude startování v různých situacích – mráz, horko, hory atd. a mělo by se to odrazit i na spotřebě, protože tak jako tak EFI připraví směs přesněji než karbec. IMG_5074
IMG_5178Podvozkově inženýři SMC naladili Jumbo na tužší notu, první stroje měly pérování hodně na měkko, teď je to tužší. Kdo si chce užívat rychlejší jízdu nebo občas vytáhnout slona na závody, ten určitě neodolá nabídce importéra osadit stroj čtveřicí jednotek Elka Stage 1, která je dostupná na Jumbo stejně jako na Gladiatora X8 třeba. Dobrým rozdílem na podvozku jsou ještě kola – v zájmu zachování cenovky přešel náš import ze 14palcových hliníků na dvanáctky plechy (standardně se teď Jumbo obouvá do gum Duro se vzorkem podobným bighornům). Po prvních kilometrech to vypadá, že lehčí kola Jumbu prospívají a řízení je asi ještě lehčí než dřív. Jumbo si tak pořád zachovává jedno z nejlehčích řízení v segmentu čtyřkolek bez posilovače, a to platí dvojnásob při aktivaci pohonu předních kol. Tam, kde se s jinou podobně velkou kolkou perete, Jumbo se dá zvládnout snadno a na posilovač si ani nevzpomenete. Geometrie se tu prostě povedla a to už na první pokus. Lehkost řízení samozřejmě souvisí s poměrně lehkou konstrukcí, kdy je sedmistovka výrazně lehčí než třeba čínské pětistovky – 320 kilo. Na svojí váhu má Jumbo dobře dimenzovanou brzdovou soustavu s citlivým dávkováním a odpovídajícím účinkem, když je to třeba. IMG_5230
IMG_5201Jestliže rádi vyrážíte do terénu ve dvou, není to ani tady problém, při rozvoru 1290 mm tu je místo pro dva bezproblémové a ve srovnání s nejbližším konkurentem, za kterého můžeme ve stejné cenové hladině považovat Access MAX 700 je na tom Jumbo v tomhle ohledu citelně líp.
Tomu cestování ve dvou prospěje i solidní kapacita nosičů vpředu a vzadu, zamykací schránka vzadu pod nosičem, nebo dvě schránky v předních blatnících. Případné elektrické zařízení se dá připojit do zapalovačové 12voltové zásuvky, nechybí ani homologovaná koule pro tahání vozíků a přívěsů. V aktuálně platné akci se vyplatí i příplatkový naviják (3000 liber), dáte za něj totiž jenom 1 Kč! Více ZDE.
Kdyby Jumbo nepotřebovalo vyhovět emisním předpisům, asi by se nic neměnilo. Drobná technická vylepšení ovšem pro tuhle kolku rozhodně znamenají plus. Pořád je to maximálně přátelský a mimořádně univerzální stroj.
 
 
 
Motor:                 vodou chlazený jednoválec
Zdvihový objem: 675 ccm
Max. výkon: 53 k
Max. točivý moment: 60 Nm
Brzdy: hydraulické kotoučové
Pneumatiky vpředu/vzadu: 25×8-12 / 25×10-12
Rozměry dxšxv: 2125 x 1195 x 1245 mm
Rozvor: 1290 mm
Světlá výška: 300 mm
Výška sedla: 930 mm
Suchá hmotnost: 320 kg
Nádrž: 23,5 l
Cena: 169 990 Kč
IMG_5075

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

five × one =