Cectek 500 EFI Estoc: Uličník

od
0 komentář

OLYMPUS DIGITAL CAMERAJde to i po silnici. I když čtyřkolka je to poslední, co doporučuju pro provoz po asfaltu, tak jsou i výjimky. Je jich ale proklatě málo. Jedna se jmenuje Estoc.

 
Ostatní vám prostě na čtyřkolku prodají sadu silničních gum a disků a řeknou vám, že máte silniční čtyřkolku. Pokud pomineme legálnost některých úprav v silničním provozu, tak z velké 4×4 prostě nijak snadno silniční stroj neuděláte. Budete jezdit bez zapnutého předku a přepínač budete mít zalepený hodně výraznou páskou, abyste si to náhodou nepřepnuli, o uzávěrce už radši vůbec nepřemýšlet… Když to myslíte vážně, tak vezmete do ruky flexu a provedete radikální řez v předku vašeho miláčka. Ani jedno není ideální řešení. Pak budete muset ještě ladit podvozek, aby se to pořád tak zatraceně nehoupalo, no a brzdy taky berou nějak málo, šířka taky nic moc… 03
Vykašlete se na to. Kupte si Estoca. Ten už všechno má – přední poloosy, diferák i kardanku nechali Tchajwanci ve skladu pro terénní pětistovky, místo dvanáctek nandali na obě nápravy 15palcový hliníky, nazuli je do 195 a 205milimetrových gum a rovnou vyměnili odpružení. Výsledek je hodně efektní – Estoc přitahuje pohledy nejenom čtyřkolkářů, ale prakticky každého, koho potkáte. Na ceně se to sice neprojevuje, ale odinstalace předního pohonu ušetřila Estocovi asi dvacet kilo a i když to stejně nepoznáte, tak to minimálně potěší. Co potěší určitě, jsou brzdy s větším průměrem, vpředu to jsou 250mm kotouče (+ 50 mm), vzadu 190 mm (+ 10 mm), do kterých se vpředu zakusují plovoucí dvoupístky s dlouhou destičkou. Jejich účinek plně odpovídá rychlostem, do kterých se pětistovka hodlá pouštět a zpomalení je hodně efektivní a i v rychlosti stabilní.
OLYMPUS DIGITAL CAMERAParádičkou je u Estoca zadní diferák, který z něj dělá na silnici hodně hodnou čtyřkolku, která se nikdy nešprajcuje při zatáčení a máte nad ní příjemnou kontrolu. Je tu ale i elektrická uzávěrka, kterou zařadíte pravým palcem, a to máte hned z Estoca asfaltového driftera. Ten, díky tvrdší směsi gum, ochotně zadriftuje i na suché silnici, na mokru pak Cectek dělá doslova psí kusy.
 
Desperado asphaltero
Ať už si o designu Cecteků myslíte, co chcete, tak jako jedni z mála, přišli na trh s originálním zpracováním, a to se počítá. V případě Estoca se povedlo dotáhnout podobu do asi nejdokonalejší formy, protože víc než do terénu se prostě tyhle tvary hodí do ulic na bulváry, kde sbíráte body za neokoukanost. Když pak jenom tak z ničeho nic předvedete efektní gumovačku nebo vystřihnete parádní powerslide, jste ve vaší ulici za hvězdu formátu Jardy Jágra: „A to si pak s pocitem nadsamce v klidu sedneš na lavičku, opřeš se a zapíchneš pohled na Estoca zaparkovanýho před sebou. V hlavě ti po pár minutách začne hlodat otázka: Proč tohle vlastně někdo postavil? Na dovolenou s tím asi neodjedeš, nákupy nikam nedáš a mimo silnici to taky nebude žádná hitparáda, navíc v provozu se nepropleteš jako na skútru nebo s motorkou. Takže PROČ? 02No prostě pro zábavu, pro srandu, pro prču a pro radost. Ber Estoca jako takovou sportku na motárdových kolech. Zábava zaručená, zážitky na silnici jaký s jiným strojem nezažiješ. A koneckonců, když se rozhodneš jezdit na tom denně do práce, tak proč vlastně ne. Variátor je pro město mnohem vhodnější než manuál a když na to přijde, tak manželku nebo přítulku s sebou taky vzít můžeš. Když se potom s euforií vracíš odpoledne z kolbenu, tak jak líp bys chtěl oslavit vydělanej balík a znovu nabytou svobodu než adrenalinovou střelbou provoněnou spálenou gumou.“
04Jsou tu ale i úskalí. S Cectekem se dá jet přes kilo a ve vyšších rychlostech je sice parádně stabilní, ale chce to opravdu dobrý asfalt. Díry, koleje od kamionů a další překvápka Estoc velmi nerad a dá to jezdci hodně „sežrat“. Mimo silnici taky nejezděte, odpružení dosahuje tvrdosti snad formule, takže už mizerný asfalt citelně zaznamenáte. Estoc je totiž ještě tvrdší než jeho bratříček Quadrift, protože dostal tužší pružiny a změněnou architekturu náprav.
 
Technické údaje:
Motor: kapalinou chlazený jednoválec
Zdvihový objem: 497 ccm
Max. výkon: 41 k (30 kW)/6500 ot./min.
Max. točivý moment: 44 Nm/4500 ot./min.
Převodovka: CVT
Pohon:  2WD
Pneumatiky vpředu/vzadu: 195/45R15 / 205/55R15
Rozměry dxšxv: 1985 x 1267 x 1108 mm
Rozvor: 1300 mm
Suchá hmotnost: 300 kg
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Text: Dan Pejzl, QUAD
Foto: Jindra Lasík, Dan Pejzl

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

four × two =