Yamaha YXZ1000R 2017: pádla pod volantem!

od quado
0 komentář

2017-yamaha-yxz1000r-ss-special-edition-black-utvunderground.com019
Zdvižený prostředníček může vypadat různě. Yamaha ho takhle vytasila už loni, když navzdory variátorům poslala do světa sportovní buginu s řazením.

 
Letos její FUCK OFF americkým značkám zase znamená automatickou spojku a řazení pádly pod volantem jako v nějakém supersportu! 2017-yamaha-yxz1000r-ss-special-edition-black-utvunderground.com033Samozřejmě, že to není náhoda. Tyhle stroje se nejvíc prodávají v severní Americe, ale tam se taky prakticky neprodávají auta s manuálním řazením. Když tak Amíka posadíte do káry s fofrklackem, ani se nerozjede. Prodávat jim proto manuálně řazenou buginu, to je jako zkoušet eskymáka ukecávat do plavek bez nohavičky… Yamaha proto letos uvádí o něco blbuvzdornější verzi svého YXZ1000R, kterou označuje navíc SS, tedy Sport Shift, neboli sportovní řazení.
Faktem je, že tohle je úplně jiná liga než dokola omílané variátory na konkurenčních buginách a fun faktor se v případě YXZ1000R násobí minimálně třema.
2017-yamaha-yxz1000r-ss-special-edition-black-utvunderground.com072 2017-yamaha-yxz1000r-ss-special-edition-black-utvunderground.com006 2017-yamaha-yxz1000r-ss-special-edition-black-utvunderground.com071
 
Taky pro nový model YXZ1000R SS si převodovka ponechává pět rychlostí a zpátečku, teď je ale pilot neřadí řadičkou na středovém tunelu, ale dvěma pádly pod sportovním volantem – pravým řadí nahoru, levým podřazuje. Systém výrobce označuje jako Yamaha Chip Controlled Shift (YCC-S). Při řazení navíc v tomhle případě odpadává i potřeba ubírat plyn, řadíte tedy pod plným a elektronika si sama poradí. Je tak jasné, že akcelerace tu bude ještě o chlup dynamičtější než u základního modelu s přímým řazením. Při brždění zase YCC-S zvládne podřazovat sám, pokud to řidič z nějakého důvodu neudělá a skončí na jedničce, kterou nechá zařazenou i při úplném zastavení. Opačným případem je Launch System. Znáte ho třeba ze sportovních aut – při jeho aktivaci pravým chodidlem sešlápnete plyn a po zařazení jedničky elektronika zajistí maximální možnou akceleraci s co nejefektivnějším využitím výkonu motoru, prokluzu kol i spojky.
Pak je tu ještě pár dalších novot, ale o těch se dočtete až v dalším magazínu QUAD 😉
Video je tady: 🙂

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

five − five =