Tento víkend se jely v Trstěnicích další dva závody série extrémních Offroad maratonů, tentokráte pod hlavičkou hlavního sponzora – firmy Journeyman. Trstěnické závody jsou vyhlášené mimořádně náročnou, kamenitou a velice rozbitou tratí. Jak tomu bylo letos?
Prach jsi a v prach se obrátíš. Toto úsloví muselo nutně vytanout na mysl každému závodníkovi, který se jen přiblížil k trati. Ano, trať byla rozbitá jako loni. I kamenitá byla. Ale TAKOVÝ prach, jako letos, tak ten jsem ještě nezažil. Z očí rozdrážděných prachem tekly každému slzy, ale než dopadly na zem, tak se proměnily v cementové kuličky. Ale tak to má být, maraton musí být extrémní, protože opravdoví závodníci na výletních okruzích přece nejezdí!
Tankodrom, na kterém se vinula závodní trať přinesla zpocené čelo nejen závodníkům, ale i zdravotníkům a později také hasičům. Všem zmíněným přidělala pořádný kus práce. Trať byla až na pár brodů po celé délce velice tvrdá a rozbitá. Nekonečná roleta z větších i menších kamenů brala závodníkům rychle sílu a nehody na sebe nenechaly dlouho čekat. Během víkendového závodění musel tým záchranářů zasahovat osmkrát, což je číslo, které přeci jen na maratonech nebývá zvykem.
Ve sportkách bylo rušno. Favorizovaný Marek Dobiáš „vystoupil“ dost nepříjemně ze své čtyřkolky při nedělním třiadvacátém kole, což stačilo jen na deváté místo, zatímco v sobotu byl druhý za Zdeňkem Muchou. Ten se v neděli spokojil se stříbrem za Erikem Lesákem, jemuž naopak v sobotu „bedna“ o vlásek unikla.
V královské kategorii TR se dvojice Martin Malát (Gladiator 510) a Pepa Hort (dříve Polaris XP 850, nyní Can-Am 800) navzájem nespustila z očí a ve vítězství se během víkendu vyměnili. V sobotu o prsa vietnamské studentky zvítězil Pepa Hort, ale v neděli zase dominoval Martin Malát, který i přes defekt pneumatiky opět svojí plavnou jízdou „naděloval“ soupeřům kola.
Svoji premiéru si v Trstěnicích odbyla i kategorie „vozů“ do jednoho litru obsahu motoru. Tato úplně nová kategorie je speciálně připravena pro malé automobily, nákladní čtyřkolky (side-by-side) a bugyny. Podmínkou je obsah motoru do „litru“ a sedadla vedle sebe. Ačkoliv byly původně přihlášeny tři stroje, nakonec odstartoval v této kategorii jen jediný s posádkou Polaris týmu. Ten se s tratí statečně popral a logicky podle očekávání obsadil první místo.
Podrobnější popis událostí z Trstěnic u Mariánských Lázní a informace o dalších závodech naleznete na webových stránkách Offroadmaratonů.
Odkazy: www.offroadmaraton.cz

no images were found

1 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

20 + 14 =