Čtyřkolky SMC jsou na serveru Quad.cz celkem pravidelně prezentovány. Taiwanská společnost SMC neboli Standard Motor Corporation patří k velice zajímavým hráčům na evropských trzích. A protože Taiwanci stále expandují, přijel do Evropy jednat přímo viceprezident společnosti pan Chung-Hung James Kuo. Když se tudíž naskytla příležitost ke krátkému rozhovoru, tak jsme u toho nemohli chybět.

S pana Kuem jsem se potkal v pražském centru JourneyMan, kde zrovna proběhlo velmi zajímavé jednání o zastupování značky na dalších středoevropských trzích.

Má první otázka směřovala do minulosti, kdy vznikla společnost SMC a jaké roky byly pro vývoj firmy zlomové?

Společnost Standard Motor Corporation vznikla v roce 1992 a původně se zabývala jen výrobou skútrů, tedy prostředků pro každodenní použití a až o sedm let později jsme začali vyrábět vozidla pro volný čas jako čtyřkolky, motokáry nebo buginy. K vývoji kvalitních produktů je potřeba určitý čas, třeba konstrukce první čtyřkolky trvala bezmála tři roky. Zajímavou informací je fakt, že jsme byli první, kteří se zasadili o získání homologace čtyřkolek na evropském trhu. V současné době jsou ve výrobním programu jak čtyřkolky tak i motokáry, buginy, skútry a malé motorky, používáme motory o obsazích od 50 po 700 ccm, které si z velké části konstruujeme a vyrábíme sami.

Který z produktů firmy je z hlediska obchodu nejvýznamnější?

V současnosti se nejvíce soustřeďujeme na čtyřkolky třídy CVT400, které tvoří okolo padesáti procent všech prodejů. V této kategorii disponujeme špičkovým motorem, který zákazníci vysoce oceňují. V této chvíli se také naplno rozbíhá linka na výrobu nového modelu kategorie CVT700, který se stane novou vlajkovou lodí společnosti.

Jaké trhy jsou pro vás nejvýznamnější?

Je to Evropa. Silnou pozici máme v Evropě západní, ve Španělsku, Německu ve Francii nebo Velké Británii. Ve spojeném království si už několik let držíme pozici nejprodávanější značky, v Německu jsme druzí. Ale špatně si nevedeme ani ve Skandinávii. Samozřejmě nesmím zapomenout na Českou a Slovenskou republiku, ve které jsme se díky silnému partnerovi stali jednou z vedoucích značek.

Jaké máte plány pro střední a východní Evropu, třeba nějaký plán prodejů?

My se soustřeďujeme na Evropu jako celek. Na východě je potřeba ten trh teprve vytvořit a vytvořit i prodejní síť a servisní zázemí a zároveň pracovat na image našich strojů, tak abychom mohli zákazníkovi poskytovat co nejkvalitnější služby včetně servisu. Takže hovořit na těchto trzích o konkrétních číslech je předčasné, například v České a Slovenské republice jsme teprve několik let a tak je třeba stále pracovat na dobře fungující dealerské síti s dokonalým distribučním systémem. Ale pevně věřím, že se i v České a Slovenské republice zařadíme natrvalo k nejúspěšnějším značkám.

Kdo bude pro rok 2011 generálním importérem pro Českou republiku?

Oficiálním importérem pro Čechy ale i pro Slovensko, Maďarsko, Polsko a další Evropské země se již v minulosti stala společnost JourneyMan Europe a na tomto faktu nehodláme nic měnit.

Čím Vás společnost JourneyMan přesvědčila, že je v takovém rozsahu ta pravá k zastupování SMC?

Tato společnost nás dlouhodobě přesvědčuje o své serióznosti a dobré pozici na trhu v ČR a SR. Velmi oceňujeme, že se zaměřuje zejména na kvalitnější výrobky a zajišťuje velmi dobrý servis. Pro nás je důležité, aby si zákazníci uvědomili, že naše stroje jsou kvalitativně na velmi vysoké úrovni a nelze je v žádném případě srovnávat s jakoukoliv čínskou produkcí. Naše stroje jsou plně srovnatelné s nejkvalitnějšími japonskými stroji, ale cenové relace jsou samozřejmě nižší.

Máte nějaké zajímavé novinky pro evropský trh pro tuto sezonu?

Děláme akce zvlášť v každém státě, protože se liší předpisy pro čtyřkolky mezi zeměmi. Ale z technických novinek mohu zmínit třeba model Jumbo R5, který se pro tento rok dočkal významných technických změn oproti minulému modelu. Jumbo je v tuto chvíli nevýkonnější stroj ve své kategorii a také se vyrábí i v provedení s kardanovým hřídelem, což ocení zejména uživatelé s pracovními ambicemi. Velmi zajímavými produkty jsou sportovní modely STG 360R a RAM 360R, které jsou velmi lehké, výkonné a velmi spolehlivé. Všechny tyto modely jsou konstruovány jako tzv. bezúdržbové, což zjednodušeně řečeno znamená, že se všechny důležité servisní procedury shodují s časy pravidelných servisních kontrol, takže v mezidobí stroje vyžadují jen naprosto minimální údržbu. Opravdovou bombou ale bude náš nejnovější model Jumbo 720R, který disponuje motorem vyvinutým v institutu ITRI a všemi parametry překonává jakýkoliv srovnatelný pohon. Na stroji byly použity nejmodernější postupy a technologie, takže celá řada dílů je japonské nebo americké provenience. Na vývoji stroje jsme spolupracovali s celou řadou evropských partnerů, včetně společnosti Journeyman, takže je stroj optimalizován pro potřeby Evropských trhů. Neustále také pracujeme na homologacích nových modelů pro silniční provoz. A stále pak zlepšujeme kvalitu našich výrobků, jsme například držiteli certifikátu ISO 9001.

Jaké jsou plány společnosti do budoucna?

Chtěli bychom nabízet co nejširší paletu vozidel pro volný čas. Od motorů o obsahu 50 ccm výše. V plánu jsou velké motory překonávající i naši novou 700 ccm, které se na trhu objeví v příštích letech ve zcela nových modelech. Samozřejmou snahou je stálé zkvalitňování servisních sítí v celé Evropě.

Když budete mít takové motory, nebudete také vyrábět motocykly?

O motocyklech jsme neuvažovali, protože i pro nás je velmi těžké konkurovat v tomto směru Číně. Takže se soustředíme spíš na čtyřkolky. Naší doménou je třída vysoce kvalitních rekreačních a pracovních čtyřkolek v dostupných cenových relacích.

A co třeba kategorie side-by-side?

Určitě, ale my se zaměřujeme více na zábavu, takže to nebude pracovní stroj, ale spíš sportovní vozítko, něco na způsob Polarisu RZR. Nechceme dělat stroje pro zemědělství, ale pro radost a sportování.

Nakonec ještě jedna osobní otázka, jezdíte sám na čtyřkolkách?

Ano jezdím a dokonce každý den, pořád. Taiwan je poměrně malá země a čtyřkolka je jednou z výborných možností rychlé dopravy.

Pro časopis Quad a server Quad.cz odpovídal pan James Kuo, viceprezident Standard Motor Corp. Redakčně upraveno, autorizováno.

4 Komentáře
0

Related Posts

Leave a Comment

17 − seven =