DSC_6641Sice u nás čtyřkolkové supermoto úplně uvadlo, ale není všem dnům konec, možná se zase znovuoživí. Vždyť proti krosu to není žádná rozbíjená a zábava je to taky veliká. U nás SM jezdilo vždycky dost jezdců z quadkrosu a těch je i dnes pořád dost.

V supermotu se totiž uplatní zkušenosti z motokrosu, protože zhruba 10-15% tratě vede terénem, který zahrnuje i skoky a kde mají navrch všestranní jezdci před motárdovými specialisty. Jízdní styl je sice v mnohém odlišný, ale ze zkušeností víme, že stačí jen několik odjetých tréninkových kol na dalších závodech, aby se jezdec přeorientoval.  Kroska a motárdová
Většina závodících v motokrosu se přesvědčena, že přestavba stroje na motárdy je věcí časově, ale hlavně finančně náročnou, že je třeba drahá kombinéza, gumy vydrží jenom jeden závod atd…
Stroj na supermoto se od motokrosové čtyřkolky liší v následujícím:
– nízké tlumiče, nastavené na tvrdo – snížení kolky a tím zvýšení stability
– vývod svodů od přepadů do záchytné nádobky – zamezení znečištění trati
– motárdové pneu na 10palcových ráfcích
– přidrátkované olejové zátky, šrouby na brzdičích
– menší zadní rozeta, větší řetězové kolečko
záchytná nádobka zkrácené tlumiče KN filtr
Z uvedeného vyplývá, že není třeba mít hned dva speciály, jeden na kros a druhý na supermoto. Přestavba  zabere cca. hodinu až dvě a většina jezdců supermota i motokrosu to tak u nás praktikovala pořád. Není výjimkou, že v sobotu se odjede závod krosu, večer se přejede do místa konání supermota a quad se přestrojí přímo tam.
Kombinézu lze sehnat do deseti tisíc, vydrží roky.
Sada motárdových pneumatik přijde zhruba na cca 9 tisíc korun. Jejich výdrž záleží jak na směsi, ze které jsou vyrobeny (červené – na chladno a déšť, jsou nejměkčí, rychle odcházejí, modré – univerzální, používány většinou závodníků a žluté – nejtvrdší, vydrží nejdéle, používají se hlavně na přední kola), tak na stylu jízdy, někdo sjede rychleji předky, někdo zadní pneu. Typicky gumy vydrží jeden až dva závody a jeden tréninkový den.  DSC_6240
Jednorázová investice do přestavby tedy řádově činí okolo 50 tisíc korun. Je tedy na každém, zda se rozhodne tento obnos investovat a zkusí si zajezdit na rychlých okruzích.
 
Foto: www.sroubky.cz
 

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

14 − one =