Minulý víkend jsme strávili v sedačce nového Mavericka X ds Turbo. Někdy bylo potřeba hodně ubrat plyn, aby zůstal pořád pod kontrolou… Představení nejnovějšího Mavericka X ds bylo šokující překvapením – skrýval ho za sedačkami a prozrazoval viditelným mezichladičem. První přeplňovaný tovární stroj je tady, má impozantních 121 koní!
První úvahy nad ním se nesly v duchu – bude tam obvyklý turboefekt, slabý spodek, nekontrolovatelná síla pod pravým chodidlem? Prostě další turbo zklamání? Testování se odehrálo v poušti Glamis a tady jsou odpovědi.
Na první pohled vypadá jako každý jiný litrový Maverick. BRP udělal jen několik změn na své úspěšné platformě, aby vylepšil odpružení a řízení. To jste se ostatně mohli dočíst TADY.
Nestrávili jsme v dunách příliš času, ale oceňujeme fakt, že tohle zase další forma ježdění pro víkendové jezdce. Zažili jsme Glamis jak na čtyřkolkách tak s UTV a tak nám to dává lepší perspektivu k hodnocení tohoto stroje. Glamis je místem vysokých písečných dun a je důležité mít dostatek síly, abyste se dostali na vrchol. Nic není pro pouštního začátečníka víc stresující než muset se otočit nahoře na duně, protože motor už jednoduše nemá dost síly na překonání kopce. Maverick vás takových pocitů ušetří.
Dvouválec od Rotaxu je tentokrát o 10% výkonnější a má i o 40% víc točivého momentu než RZR 1000. Může za to turbo, které tlačí až 8 psi navíc proti atmosférickému tlaku. Kombinací nastavení palivové mapy i velikosti turba u Mavericka nepoznáte žádnou prodlevu přeplňování.
Náš Maverick X ds potřeboval jenom poštelovat tlumiče, aby nám opravdu seděl podle gusta. BRP ho proto vybavil podvozkem značky Fox. Začali jsme na hodně měkkých tlumičích a postupně přidávali po každé jízdě. Jeli jsme asi deset jízd rychlostmi přes 100 km/h po rozbitých písčitých cestách. Maverick byl pořád dostatečně pohodlný.
Do písku nebyly příliš vhodné standardní 28palcové pneumatiky Bighorn, ale někteří novináři si přivezli vlastní lopatkové gumy, které teprve dokázaly přenést výkon na měkký písek.
Byl to příjemně strávený čas. Can-Am udělal významný krok do nového světa výkonu side by side segmentu. Už se nemůžeme dočkat, co bude následovat.
Text a fotky: ATV.com
Předchozí článek