uprBrodění je zábava rozšířená a vypadá to, že na oblibě spíš získává, než že by ztrácela. U nás je sice třeba sport v tomhle ohledu doslova v plenkách, ale
brodičů všeho druhu mezi námi najdeme požehnaně. Za velkou louží mají pro takové blázny mraky vychytávek.

Guru všech brodičů se už 16 let jmenuje High Lifter (tedy v překladu něco jako vysokozvedač) – firma mající ve svém sortimentu hromady příslušenství pro zvýšení světlosti. Vyšší a širší ramena nebo kola s vysokým obutím už asi nikoho nepřekvapí ani u nás, ale dá se samozřejmě dělat víc. Kamenem úrazu při zvedání světlosti a použití nových ramen s vyšším profilem je umístění poloosy, která limituje třeba prohnutí profilu spodního ramene (prostě musí být co nejrovnější, aby se nepotkávalo s poloosou, jenže vy potřebujete aby naopak spodní rameno bylo co možná nejprohnutější směrem nahoru a vytvářela se tak pod vozidlem maximálně velká prostora pro přejíždění kamenů nebo pro proudění bahna při brodění).4445_1_
High Lifter pro tyhle případy nabízí doplněk Gear Lift – tj. koncové převody přímo v kolech náhradou za původní těhlice. Podobné se používají v zemědělské nebo lesnické technice (nemusíte chodit daleko, něco vzdáleně podobného používá třeba i legendární Praga V3S). Jde o převod, který umožní přivést poloosu mimo osu vlastní osu kola – v našem případě výrazně nad osou tj. nad původní pozicí poloosy (4 palce, tj. 10 cm). To s sebou přináší dvě výhody – můžeme použít výrazně prohnutější ramena a tím získáme na průchodnosti a zároveň je možné přímo v koncovém převodu změnit celkový převod. Například Gear Lift používá převod 1:1,4, což znamená, že máte k dispozici další cca 30procentní redukci točivého momentu. Díky tomuto řešení se eliminuje použití velkých gum a velkých kol, které výrazně víc namáhají převodovku, diferenciály i poloosy. Použít se tak dají i sériové poloosy a není potřeba utrácet za výrazně dražší aftermarketové se zesílenou konstrukcí.
Jak říká Scott Smith, šéf High LIfter Products: „Kdykoliv se rozhodnete ke zvýšení vašeho offroadu, je to vždycky víc práce než jen namontování větších kol a ramen a pak jen vyrazit jezdit. Dřív bylo potřeba pro takovou úpravu zároveň vyměnit poloosy, upravit převody a další věci než jen použít sériové řešení. Gear Lift posouvá zvedací kity na novou úroveň, když nabízí snadno namontovatelné díly. Tato technologie není nová, už je tu mnoho let, ale náš patent je v segmentu UTV revoluční.“
Novinka Gear Lift je dostupný už pro Polaris Ranger 800, 900, RZR 800, 1000, Can-Am Commander 1000, Maverick 1000. Další modely budou následovat za nedlouho. Celý kit stojí 3 295 dolarů.
 

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

eight + seven =