Gladiator X450 je tady ! ! ! (neoficiálně…)

od
0 komentář

IMG_9500Značka CF Moto představila svojí novou čtyřstovku na podzimním motosalonu EICMA v italském Miláně. Do ČR právě dorazil první kousek.

CF Moto nikdy neuvádí na trhy čtyřkolky neodzkoušené a neprověřené reálným provozem. Protože nejlepším testem je poslat stroj řádit do pořádného terénu a sledovat, jak si povede, dává fabrika k dispozici několik předprodukčních ručně smontovaných strojů svým nejlepším dealerům. Jejich úkol je jasný – čtyřkolku co nejvíc ničit, aby se prověřily její vlastnosti a projevily se případné konstrukční nedostatky. Připomínky pak CF Moto zapracuje při uvedení modelu do sériové výroby. K zákazníkovi se tak dostane až čtyřkolka s odchytanými mouchami.IMG_9511
IMG_9538Samozřejmě, že k takovému testování se nedostane každý import, CF Moto pečlivě vybírá, kam těch několik kusů pošle. Protože český Journeyman patří v tomhle ohledu ke špičce, dostal k dispozici jednu z prvních čtyřstovek k testování v České republice! Ze strany CF Mota jde o projev velké důvěry ke svému importérovi, ze strany Journeymanu to je možnost podílet se na závěrečné fázi vývoje modelu, který v dohledné době nahradí nejlevnější model y Gladiator 510 a 530.IMG_9514
IMG_9518Nejvíc vás ale určitě zajímá, jak to jezdí. Prvních pár stovek metrů ukázalo jen základní poznatky, další budou následovat po delším testování. Vzhledem k tomu, že motor vychází z větší pětistovky X550 – stejný píst, hlava i spodek motoru, jen tu je kratší zdvih – má dost podobný projev i zvuk. Ultrakrátký zdvih (jenom 61,5 mm) dává už podle tabulky technických údajů tušit velkou chuť po otáčkách. A ta je v reálu opravdu návyková. IMG_9519Čtyřkilo sice nenabídne tolik točivého momentu jako X550, ale žene se do otáček s obrovskou chutí. V 7000 ot./min. odevzdá svých 32 koní a pocitově za pětikilem příliš nezaostává. Stejně dobře jako u pětistovky je na tom podvozek – pohodlný, i když i kousek užší. Svoje odvádí i úzké obutí, se kterým je čtyřkolka snadno ovladatelná. Tenhle kousek má navíc posilovač řízení! Na čtyřkilo slušná výbava (u Journeymana za něj při uvedení na trh zaplatíte max. 15 tisíc).
Čtyřkilo i s ohledem na svojí budoucí cenu sází na jednoduchou konstrukci – například brzdová soustava převzatá z X550 čítá jenom tři kotouče (vzadu je jeden na kardanu), předprodukční model má taky jenom jednu páčku na řídítkách, to se ale ještě v sériové výrobě může změnit. Dobře je, že ta jedna páčka je na pravé straně.
IMG_9527 IMG_9530Hodně záležet si v CF Motu dali na kapotáži. Kromě toho, že je úplně jiná než u dalších modelů, zakryli například kompletně přední podběhy, takže u téhle kolky už vůbec necáká voda a bahno do předních světel a ani na motor. Chytrým detailem je i odklopné zadní světlo, pod kterým se nachází poměrně rozměrná schránka na drobnosti. Úplně nový je i displej v kapličce před řídítky. Zcela beze změn jsou naopak ovladače na řídítkách, nebo umístění řadičky nalevo od nádrže.
Do ČR dorazila zatím jenom dlouhá verze X450, někdy v červnu bude mít importér k dispozici i krátkou mašinu bez posilovače, tedy budoucí základní model. Do prodeje se čtyřstovky dostanou někdy po létě.
IMG_9509
 

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

8 − three =