Gladiator X8 EPS ELKA: Gran Turismo

od
0 komentář

IMG_1457Pro CF Moto je osmistovka u nás prodávaná pod označením Gladiator X8 tak důležitý model, že vedení fabriky odmítlo i spolupráci s francouzským Goesem, aby vlajková loď neztratila vlastní identitu a byla spojována jen se značkou CF Moto. Její poslední evoluce už si renomovanými konkurenty prakticky nezadá.

Český import – Journeyman – letos dovybavil svůj největší stroj tlumiči značky Elka stejně, jako to dělá například import kanadský, který bojuje třeba proti Can-Amu na jeho vlastní půdě… Že je to tah oznámkovatelný jedině jedničkou s hvězdičkou, o tom není třeba diskutovat. Ať jsou sériové tlumiče, jaké chtějí, specialisté na tenhle segment to prostě vždycky udělají líp, to je bez debat. Jinak by vlastně jejich byznys ztrácel smysl. Elka Stage 1, které se dají na X8 namontovat za příplatek necelých 17 tisíc, posouvají tuhle mašinu na úroveň velkých cestovních Polarisů nebo Can-Amů, pořád ještě za cenu výrazně lákavější. Aktuálně se k tomu přidává ještě posilovač řízení (EPS), se kterým je X8 bez debat plnohodnotným konkurentem 850 Touringu, Outlanderu MAX případně TRV od Arctic Catu. IMG_1495
IMG_1613Velký cesťák má být o pohodlí a X8 EPS ELKA o něm rozhodně je. Posilovač se u skoro čtyřmetrákové mašiny dá počítat k nezbytnostem, pokud za řídítky trávíte hodně času (ať na expedici, nebo při práci), případně ve chvíli, kdy mašinu často řídí vaše drahá polovička, kterou byste večer jen neradi viděli polomrtvou vysílením z neustálého zápasu s řídítky. Když s EPS přišla před lety Yamaha, věděla, proč to dělá… Díky šířce řídítek není u velkého Gladiatora problém s citlivostí řízení jako u strojů sice vybavených EPS, ale s o poznání kratší trubkou mezi hefty. Glad se tak snadno koriguje i v rychlosti na asfaltu, kde je přeci jen znát slabší zpětná vazba od kol. Ale kolik kilometrů na kolce po asfaltu najedete, že jo… S příchodem terénu je EPS požehnáním, protože eliminuje přesně to, co příjemné při jízdě na kolce není – rázy do řídítek při přejezdu třeba kořene, kamenu apod. Navíc extrémně zvyšuje manévrovatelnost na místě a to ať už v nějaké trialové pasáži, nebo třeba při práci, kdy potřebujete točit na místě, otáčet se v hale, ve stáji nebo jinde. A nebude ani vadit, že máte naloženo na obou nosičích.
IMG_3575Podvozek značky Elka, ač nejde o nejvyšší řadu, mění vlastnosti Gladiatora stejně významně jako EPS. Dá se říct, že při kombinaci obou, máte v ruce úplně jinou mašinu. Na rozbitých polňačkách nesundáte palec z plynu a budete pořád držet pozici ON. Podvozek s naprostou samozřejmostí odruší dění pod koly a tam, kde jste se ještě nedávno vyhýbali loužím a lavorům po nich, tak teď přeletíte s pusou od ucha k uchu. Zdá se, že v tomhle naladění skutečně podvozek dohnal potenciál motoru, který umí s velkou mašinou pořádně hnout. Ještě citelnější budou tyhle pocity pro spolujezdce, který i díky zvýšenému křesílku nebude vůbec vědět, po čem právě jedete – jestli je to ještě silnice, nebo už rozemletá lesní cesta. Pružiny se navíc dají plynule štelovat na tuhosti, takže si každý může najít ideální polohu pro svojí váhu i nejčastější používání. IMG_1554
Suma sumárum – 16 990 Kč plus 20 000 Kč udělají z X8 stroj s o třídu vyspělejším projevem a uspokojí i hodně náročného cestovatele – prostě Gran Turismo jak má být. Nejprodávanější čtyřkolka tak asi zase nepotěší konkurenty, na které se pořád ne a ne dotáhnout. Tedy cenovkou…
IMG_2769IMG_2758
 

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

eighteen − sixteen =