Emice (konečně) široká

od quado
0 komentář

Značka EMU, prodávající na českém trhu vybrané produkty čínského HiSunu, přišla koncem roku se dvěma zásadními novinkami – novým náklaďáčkem 800 UTV-R a novou kolkou 800 ATV.
IMG_2590

Osmistovka UTV byla prvním angažmá prvního velkého dvouválce značky HiSun a ve své době i velkým zjevením – výkonný (56 k), sportovně střižený stroj by od tohoto výrobce čekal málokdo. Ne, že by autíčko bylo od začátku bez chyb, ale byl to nejlepší stroj EMU, co byl k dostání. V Jang-c‘-ťiang od té doby uplynula spousta vody a bylo potřeba inovovat. Volání zákazníků žádajících výrazně širší a stabilnější podvozek bylo vyslyšeno koncem loňského roku, kdy HiSUN začal dodávat o plných 24 cm (!) rozšířené UTV, což je samozřejmě zcela jiná káva, podobně jako u Polarisu RZR a RZR-S. Vedle delších ramen náprav došlo i na změnu odpružení a vozidlo má nově nádobkové tlumiče francouzské značky FAST s možností ladění nejen tuhosti pružiny, ale i útlumu. Změnu do plusu představují i o dva palce větší ráfky, na kterých se točí o palec větší gumy – takže čtrnáctky. Suma sumárum – UTV-R už podle prvních informací odstranilo hlavní neduhy původní konstrukce (úzký rozchod a nepříliš dokonalé pérování) a slibuje výrazně vyšší porci zábavy.
IMG_2475IMG_2724
Celkově vzato, EMU 800 UTV-R se může pochlubit i vcelku pokročilými technickými prvky, které marně hledáme u jiných (renomovanějších) značek – je to už v sérii dodávaný zadní diferák (to mají většinou jenom opravdu HD-Heavy Duty, neboli pracovní náklaďáčky) nebo chladič oleje nejen motoru, ale i převodovky, což ocení v první řadě závodníci a hned v té druhé i všichni sportovně ladění jezdci, kteří dokážou převodům pořádně zatopit. Číňani už pochopili, že kromě tlumičů se asi nikdy pořádně nenaučí ani variátory a tak stejně jako třeba CF Moto (Gladiator), i HiSun raději sahá po kanadských produktech CVTech, kde s funkčností není problém a pracuje bez připomínek i motorová brzda.
Větší porci stability a kvalitnější odpružení si EMU cení přesně na 50 tisíc korun, výsledně tak široký náklaďáček vyjde na skoro 260 tisíc.
IMG_2484IMG_2682
IMG_2706
 
Technické údaje:
Motor: vodou chlazený dvouválec
Rozvod:               OHC/4
Zdvihový objem:             800 ccm
Max. výkon:      56 k (41 kW)/6500 ot./min.
Max. točivý moment:    90 Nm/4500 ot./min.
Plnění motoru: EFI
Převodovka:      CVT
Pohon: 2WD/4WD
Brzdy vpředu/vzadu:     hydraulické kotoučové
Pneumatiky vpředu/vzadu:       26×9-14/26×11-14
Rozměry dxšxv:               2700 x 1520 x 1840 mm
Rozvor:                1934 mm
Světlá výška:     330 mm
Suchá hmotnost:             550 kg
Nosnost korby:                159 kg
Nádrž:  36 l
Hmotnost přívěsu:         907 kg
Cena:    259 900 Kč
IMG_2473
Text: Wolf
Fotky: quad

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

three × three =