Gladiator X1000 ELKA Limited Editon

CFMOTO Gladiator X1000 ELKA Limited Editon – nabídka, která se neodmítá!

od quado
0 komentář
CFMOTO Gladiator X1000 ELKA EDITION MAX

Čas od času přijdou importéři s nějakou tou limitkou, která jednak pošetří vaší peněženku a nabídne vám zajímavou kombinaci barev, příslušenství, nebo dílů. Tentokrát se nám do ruky dostala limitka od Journeymanu, která vychází z modelu CFMOTO Gladiator X1000 a jak název napovídá, hlavním lákadlem je podvozek Elka Stage 3, to ale zdaleka není vše!

CFMOTO Gladiator X1000 ELKA EDITION MAX – prostorné a bytelné kufry

Představovat CFMOTO Gladiator X1000, mj. nejprodávanější dvouválec na trhu, by bylo tak trochu nošení dříví do lesa. Jednak jsme už Gladiatora párkrát v ruce měli a pak jednoho jsme měli možnost testovat v rámci dlouhodobého testu v časopisu QUAD. Takže jen krátce.

CFMOTO Gladiator X1000 je vlajkovou lodí značky CFMOTO. Robustní, silný a opravdu velmi dobře vyvážený pracovně-sportovní stroj s lákavým designem, o který se stará slavné rakouské designové studio Kiska (designer KTM, Husqvarna, CFMOTO…). Gladiatora pohání moderní vidlicový dvouválec o objemu 963 ccm a maximálním výkonu 85 koní. Ten přenáší výkon přes kanadský variátor CV Tech. Hnána jsou samozřejmě všechna čtyři kola s možností uzavření diferenciálu vpředu a se samosvorem typu Torsen vzadu. CFMOTO Gladiator X1000 je vyráběn v dlouhé verzi, což znamená především pohodlnou sedačku s dostatkem místa pro spolujezdce. Ten má k dispozici pohodlná madla a bytelné kovové stupačky. 

CFMOTO Gladiator X1000 ELKA EDITION MAX – maximum místa pro posádku

Už v základu je podvozek Gladiatora X1000 na stavitelných, a nutno podotknout i stylově barevně vyvedených, nitrogenech velmi dobrý, ale užijete si ho hlavně při klidnějších vyjížďkách a práci. Pokud chcete dát čtyřkolce opravdu „za uši“, je lepší sáhnout po ještě lepších komponentech. A myslím, že zrovna kanadská Elka takové lepší tlumiče dělat umí. Ostatně je to firma, která má dlouholeté zkušenosti s tlumiči na závodní, ale i pracovní mašiny. Nemusíte tedy být zrovna Chad Wienen, abyste dokázali využít potenciál tohoto podvozku. Většina lidí by řekla, že dobré tlumiče jsou jen pro závodníky, ale opak je pravdou. Když uděláte chybu, je dobrý podvozek k nezaplacení, stejně tak jako když jedete celý den po kamenitých cestách v Rumunsku a večer už cítíte každý kámen, který přejedete. Pak teprve oceníte kvalitní podvozek a zjistíte, že kořenový výjezd najednou zvládnete mnohem lépe, když vám kola neodskakují od země a sjezdy máte mnohem víc pod kontrolou, když se čtyřkolka na brzdách nepotápí a zůstává dobře ovladatelná. 

CFMOTO Gladiator X1000 ELKA EDITION MAX – skvělá ovladatelnost a stabilitita

 

Elka Edition je k dispozici hned ve dvou variantách. Ta základní bude mít podvozek, na kterém oproti běžné ceně ušetříte 17.000,- korun. Pak je tu ale ještě vymazlenější verze s označením MAX, kterou jsme měli půjčenou k testu. Ta má kromě podvozku Elka ještě navíc přední a zadní ochranný rám, kompletní zakrytování podvozku včetně ramen a v neposlední řadě dva dokonale padnoucí plastové boxy na předním a zadním nosiči.

CFMOTO Gladiator X1000 ELKA EDITION MAX – maximální ochrana a výbava

Tady je cenové zvýhodnění ještě o pořádný kus zajímavější, při nákupu takto nabušené verze ušetříte nemalých 25.235,- kaček. A musím říct, že s touhle výbavou vypadá tahle mašina opravdu impozantně. Navíc je na ní všechno, co potřebujete k dlouhé výpravě. Zakrytování podvozku je z poctivého plechu a i rámy vypadají, že něco vydrží. Naviják už je pak tak nějak samozřejmý. 

CFMOTO Gladiator X1000 ELKA EDITION MAX – skvělá výbava a ochrana stroje

Stejně tak monumentálně jako z dálky vypadá Gladiator X1000 i když sedíte v sedle. Před vámi je velký přehledný displej, na širokých řídítkách jsou kryty rukou a pod zadkem máte pohodlné sedlo, ve kterém můžete sedět třeba celý den.

CFMOTO Gladiator X1000 ELKA EDITION MAX – přehledný displej

Spolujezdec má k dispozici stejnou sedačku a navíc ještě pohodlné opěradlo. Ani ten nejrýpavější už si nebude mít na co stěžovat. Motor se vstřikováním chytá na první otočení a vydává typický zvuk bublajícího dvouválce. Na stisk plynové páčky reaguje okamžitě a velká čtyřkolka se až překvapivě svižně hrne kupředu. A tady je první rozdíl oproti sériovému podvozku. Zatímco na klasických tlumičích má čtyřkolka tendenci ke zvedání předku a potopení zadku, což ztěžuje řízení, na Elkách se Gladiator prostě jen rozjede rovnoměrně dopředu. To je vlastnost, kterou využijete jak při práci, tak třeba při rozjezdech do výjezdu. Celkově mám při jízdě pocit lepší trakce a odezvy od podvozku. 

CFMOTO Gladiator X1000 ELKA EDITION MAX – špičkové odpružení ELKA St.3

První, co zkouším je rychlá jízda po rozbité cestě. Ani když se dostanu přes 80 kilometrů za hodinu nemám pocit, že bych něco neměl pod kontrolou. Podvozek pracuje perfektně a víc než čtyři metráky těžká mašina si jen pluje nad terénem. Stejnou kontrolu máte i v zatáčkách. Samozřejmě v rámci možností pracovní mašiny. Rozhodně nečekejte, že se bude Gladiátor vodit po trati, jako sportovní čtyřkolka, ani sebelepší podvozek fyziku přelstít nedokáže. V rámci možností vám ale podvozek dá pocit maximální kontroly nad situací a hlavně odezvu od toho, co se děje pod vámi.

CFMOTO Gladiator X1000 ELKA EDITION MAX – výborná trakce

Dobré je, že vám podvozek dá včas vědět, kdy je na hranici svých možností. Díky tomu můžete krizovku vyřešit ještě dřív, než se budete kutálet po louce. A věřte, že jsme si hranice podvozku několikrát zkusili. Nesmíte ale zapomínat na to, že sebelepší podvozek je bez správného nastavení v podstatě k ničemu a pokud ho chcete naplno využít, musíte si dát pár hodin práce s pořádným nastavením. Elky St.3 jsou samozřejmě plně nastavitelné ve všech parametrech. Je dobré si vybrat jeden úsek trati, jezdit ho stále dokola s různým nastavením a vybrat to, se kterým se vám pojede nejlíp. Není to sice nejzábavnější, ale odměnou vám bude perfektně fungující čtyřkolka. 

CFMOTO Gladiator X1000 ELKA EDITION MAX – ELKA St.3 – světová špička

Stojí to za to 

Uvedení speciální 30 kusové číslované limitované edice při příležitosti 30. výročí založení továrny CFMOTO, a ocenění firmy Journeyman jako jednoho z nejlepších importérů CFMOTO na světě, je hodně zajímavý počin a takto nadupaný, a svým způsobem opravdu jedinečný, stroj si rozhodně najde své fanoušky. Sériový CFMOTO Gladiator X1000 rozhodně nemá horší podvozek, to vůbec ne, ale proč nemít ještě něco lepšího? Investice do tlumičů je vlastně to nejlepší, co můžete pro pocit z jízdy a pro svojí čtyřkolku udělat. On totiž dobře fungující podvozek nepřenáší do mašiny tolik rázů a šetří tak rám i další komponenty. Nehledě k vašim zádům… Vzhledem k tomu, že v rámci Elka Edition ušetříte slušných 17.000 Kč u základní a více jak 25.000 Kč u plné verze, rozhodně to za to stojí. 

Ceny CFMOTO Gladiator X1000 ELKA EDITION:

CFMOTO GLADIATOR X1000 ELKA Edition – 294.990 Kč vč. DPH 

CFMOTO GLADIATOR X1000 ELKA Edition MAX – 319.990 Kč vč. DPH 

Limitované edice jsou dostupné v prodejní síti Journeyman v ČR i SR.

www.ctyrkolky.cz

Článek redakce časopisu QUAD. Foto: Matěj Oliva, Jan Altner

0 komentář
1

Related Posts