Aligátor = slovenský mistr

od
0 komentář

IMG_0646
Naši čtyřkolkáři se neztrácí ani na závodech v zahraničí. Například na Slovensku jsou hodně vidět ve WRCupu (třeba Michal Vágner, vítěz dvouválců nad 550 ccm, či Josef Šustek, vítěz jednováců). Aleš Vajďák alias Aligátor si zase vyjel vítězství na Gladiatorovi X8.

 
IMG_0089Aligátore, na konci sezony sis vyjel vítězství ve slovenském WRCupu. Jakou jsi jezdil třídu?
Jel jsem 2VL nad 550ccm – přeloženo do češtiny: dvouválec nad 550 kubíků dlouhá kolka (autobus nebo jezevčík 🙂  )
 
Co to je vlastně za závody?
Jedná se o amatérské mezinárodní závody, které pořádá slovenské sdružení Wolf Riders Cup. Na tyto závody jezdili místní slovenští jezdci dále Češi , Maďaři , i Poláci.
 
Kolik se jelo závodů letos?
Tento rok se mělo být pět závodů, nakonec se jely pouze čtyři. Dva se jely ve Starém Tekově je to kousek od Levic  – tam si pro nás nachystali pořadatelé více disciplín a to v podobě trialu dvě různé tratě namotané v lese otočky kolem stromu, IMG_0301takže pro nás jezevčíky to bylo dopředu dozadu dopředu dozadu dopředu 🙂 ale hold podmínky pro všechny stejné, takže to bylo o šikovnosti a jak si kdo najel, nebylo nouze ani o vodní, no spíše bahnito-bažinaté, pasáže a tím pádem nebylo o prekérní situace nouze. Dále byl sprint ani nevím na kolik metrů, ale dalo se tam dostat z kolek maximálka, no a samo sebou MX závod na vytyčené trati v délce 40 minut To se startem stylem Le Mans – deset kroků za kolku a vypnutý motor.
Další dvojice závodů se odehrály v Seredi ve vojenském prostoru. Tam na nás byly nachystány závody v podobě maratonu na 3 hodiny. Trať byla velmi rozmanitá – rychlé úseky, voda i technicky náročné pasáže, takže se člověk dovedl řádně unavit a prověřit nejen sebe ale i stroj.
 
Jak moc tam jezdí jezdci z ČR?
V mé kategorii nás je celkově 15 jezdců, z toho jsme čtyři od nás z ČR.  Ale kategorií je celkově 12 a Čechů jezdilo poměrně dost.

12045393_534248683407770_2703592843833046937_oJezdil jsi na Gladiatorovi X8, proč sis vybral tenhle stroj?

No vybral, to se tak říci nedá. Ti co mne znají, tak ví, že X8 mám od začátku, co se začaly k nám dovážet – v pořadí již 3. Kousek. První dvě byly bez posilovače a ta poslední, co mne dovezla úspěšně až na mistra Slovenska v mé kategorii, je už vybavena posilovačem řízení a je to vážně velmi poznat. A samo sebou je to i proto, že jsem prodejce čtyřkolek, a tím pádem dělám reklamu nejen stroji ale i své firmě AligatorAVS.
V neposlední řadě jsem si vzal do hlavy, že i na těžkém stroji se dá jet a ono to vyšlo 🙂
 
Bylo potřeba něco upravovat?
Těch úprav bych napočítal na jedné ruce – předělané brzdy jen na řidítka nožní odpojena – levou páčku mám jen za zadek a pravou na předek, podvozek jsem osadil tlumiči ELKA  – to ale snad není ani úprava, jsou to ty, co se dají při koupi zvolit jako zvláštní výbava, sportovní lauf, a origo 14″ kola jsem pustil hned do světa a obul 12″ a s pneu, které jsou na tyto účely prostě supr.  To jsou všechny mé úpravy, takže téměř sériovka.
 
Vydržela to čtyřkolka celou sezonu bez problémů?IMG_0530
Tak až na nějaké drobnosti, které ale se řeší u všech stojů. Díky tomu že mám kolku i rozšířenou podložkami tak jsem po 5 tis. km měnil zadní ložiska, jeden kříž kardanu, ne že by byl vysypaný, ale pro jistotu co kdyby náhodou. No a při posledním závodu jsem ustřihl spojovačku řízení, ale myslím, že jsem ji načal úplně jinde a to když jsem kolku přehodil přes přední kola na sebe – i padat se musí jinak by to nešlo, ale to bylo doma při mé neopatrnosti při jednom sjezdu – řidítka zrcátka KO a já ještě víc 🙂  jinak kolce nic není a jede pořád skvěle bez zásahu – krom pravidelného servisu a výměn brzdových desek.
 
Na čem jezdili nejčastěji soupeři?
Asi to bude znít dost blbě, ale od druhého do pátého místa za mnou zůstaly kolky Can-Am ale jinak je to tam půl na půl Can-Am a Glady X8 , trochu mne mrzí, že se tam neobjevila litrová kočka nebo Polaris .
 
IMGP0630Chystáš se příští rok na obhajobu?
Asi tě zklamu, ale obhajoba de facto byla z předešlého roku, kdy jsem dojel druhý a letos se mi to podařilo dostat na ten nejvyšší post a tím jsem si splnil, co jsem chtěl 🙂 takže příští rok žádné závody neplánuji. Navíc jsem jel celou dobu sám za sebe, tudíž za firmu AligatorAVS , žádný sponzor, žádné výhody a to je dost nákladné…
Závěrem bych jen dodal, že celkový počet startujících ve všech závodech byl 126 a tam jsem si celkovým počtem bodu bez rozdílu kategorii nadělil bramborovou příčku.
Takže příští rok se budu více věnovat rodině a firmě!
 
 

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

three × 5 =