Linhai na roztrhání

od
0 komentář

linhai-400s-dragonflyJsou importy, které fungují líp, další hůř, ale pořád to nějak jde. U velkých značek si už léta přejeme, aby je konečně začala dělat nějaká rozumná firma (přání se splnilo snad jenom u Arctic Cata), další značky se dovážet přestaly úplně a žádná škoda to není. Zajímavým fenoménem je takový čínský Linhai.

 
Jedna ze dvou fungujících čínských značek vyznává naprosto odlišnou koncepci prodeje ve srovnání třeba s konkurenčním CF Motem. Zatímco CF Moto udílí statut výhradního importu a pokud se nejedná například o přebrandovanou techniku jako v případě Goesu, tak to tak i funguje – jeden import s fungující prodejní a servisní sítí, který má značku na národní úrovni na starosti.
LinhaiLogoProdejní manažeři koncernu Linhai na to jdou jinak – importovat může každý, kdo odere aspoň něco… Do ČR se tak dostávají čtyřkolky a UTV Linhai několika kanály a každý na venek říká, že je výhradním dovozcem… Divná věc. Historicky vzato už Linhaie prodával Journeyman, Impexta, český Deltamics (ten pod značkou Masai), dále ARC, pak i řada vyloženě malých prodejců a zatím asi poslední je ASP. Kocourkov par excellence.
Důvod? Linhai je asi poslední značkou, u které se dají ještě relativně levně nakoupit relativně funkční čtyřkolky a prodávat je blízko částce 100 tisíc korun. Ani CF Moto ani žádná další se tomu teď už moc nepřibližuje, takže u Linhaie je fronta. Peklo to je pro prodejce, když musí vysvětlovat, že to oni prodávají ten „pravý Linhai“ a ti ostatní jenom lžou, pak taky řešení záruk, náhradních dílů apod. Asi ani jednomu aktuálnímu dovozci (a nikdo moc neví, kolik jich u nás zrovna je) není co závidět. I sama značka Linhai by si už konečně měla vybrat jednoho a vzít to od podlahy…

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

seventeen − one =