Pracuje Yamaha na ryze sportovním UTV?

od
0 komentář

02 copyBěhem zimy spousta z nás čeká na teplejší dny, kdy se dá znovu jezdit komfortně. Ale všechno to není špatné. Po strávení delšího času řízením mi minulý víkend zamrzla část mozku. Když začal tát, získal jsem na chvíli schopnost vidět do budoucnosti. Místo toho, abych se podíval na čísla v loterii, rozhodl jsem se zjistit plány Yamahy, jestli přijde s opravdovým sportovním UTV – soupeřem Polarisu RZR, Can-Amu Maverick nebo Arctic Catu Wildcat. Možná, že to nebyla úplně nejlepší volba…

 
To, co podnítilo můj zájem o sportovní budoucnost Yamahy, byly dřívější komentáře značky o jejích plánech představit nové modely v kategoriích, které zatím neobsadila, a stát se tak jedním z hlavních hráčů ve všech segmentech. Stejně tak ve výroční zprávě za rok 2014 je řečeno, že jednou z hlavních aktivit je zvýšení přítomnosti v dlouho očekávané sportovní kategorii.
Můžete namítnout, že Yamaha nedávno představila Wolverine-R a tím vyplnila segment sportovních UTV. Ale Wolverine je spíš konkurentem Kawy Teryx nebo Commandera než opravdovým sportovním UTV. I když jsme se s ním zatím nesvezli, Yamaha říká, že Wolverine je vhodný pro drsnější výlety, nebo lov. Vypadá to spíš na všestrannou trailovou mašinu, která citelně vylepšuje vlastnosti milovaného Rhina. I když tak určitě nakope zadky některým konkurentům, tak to zas takový trhač asfaltu není. A asi až tuneři ho v něco takového promění…03 copy
Dalším zajímavým momentem z výroční zprávy je růst jejich prodejů ATV/UTV o 20% v roce 2014 a počítá se se zvýšením o dalších 41% letos. Pokud jsou predikce Yamahy správné, měl by to být 70% nárůst prodejů během dvou let, což je monumentální skok! To mi říká, že Yamaha vedle očekávání dobrých výsledků Wolverina možná připravuje něco velkého na tenhle rok. Aby to mělo dramatický vliv na prodeje, měl by nový stroj dorazit dealerům poměrně brzy – polovina léta vypadá jako dobrý čas.
Můj rozmrzlý mozek mi řekl, že Yamaha něco plánuje, ale jaké to bude?
Jestliže dvouválec s objemem kolem litru jako u Polarisu, Can-Amu nebo Arctic Catu, pak Yamaha podobný silný dvouválec v zásobě nemá. Velké dvouválce můžeme najít jenom v modelové řadě chopperů. Takže mě to spíš vede k tomu, že to v budoucnu bude tříválec. Yamaha je používá jak v motorkách (847 ccm/115 k), tak ve sněžných skútrech (1049 ccm/130 k). Tříválec by byl ve sportovních UTV unikátem, a Yamaha by se tak odlišovala. Kdyby se chtěla lišit hodně, může použít některý ze svých ječivých čtyřválců ze supersportovních biků. ..
01 copyOdpružení je další oblastí, kde Yamaha potřebuje přidat, jestli chce soutěžit ve třídě sportovních UTV. Wolverine R má nezávislé zavěšení vpředu i vzadu a plně nastavitelné tlumiče KYB se zdvihy 24,5 a 27 cm, což je papírově favorizuje proti Teryxu nebo Commanderovi, ale sportovní RZR XP 1000, Wildcat X nebo Maverick se svým 38-46 centimetry zdvihu a 33 cm světlosti jsou jinde. Jestli se jim bude chtít Yamaha vyrovnat, bude se muset pohybovat blízko těchto hodnot.
Jestli je historie indikátorem, uměl bych si představit obojí – dvou i čtyřsedačkový model, s tím, že dvoumístný přijde první. S cílem oslovit co nejvíc zákazníků, nepředpokládám, že Yamaha dá svému novému sportovnímu UTV super dlouhý rozvor, jaký je vhodný jen pro speciály do pouště – myslím, že to bude někde kolem 216-223 cm – víc než Maverick a Wildcat.
 
Předpokládám, že je možné, že jsem skutečně neviděl do budoucnosti a prostě jenom měl hypotermické halucinace… Ale všechny indicie říkají, že Yamaha si mastí svaly a brzo udělá velkou show v segmentu sportovních UTV. Fanoušci Yamahy už na něco takového čekají hodně dlouho. Tenhle segment je nabitý, ale Yamaha rozhodně má schopnosti, aby v něm nadělala rozruch.
 
Lucas Cooney, ATV.com

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

8 − one =