Stroje Taiwanské společnosti Standard Motor Corp., neboli krátce SMC se v minulém roce začali ve zvýšené míře objevovat na závodních tratích. Jaké jsou první zkušenosti a jaká je účast jezdců v krátkosti shrnul jeden z nich.

SMC v roce 2009
Je začátek sezóny roku 2009 a v ní se v závodě OffROAD maratonu objevuje jediné SMC a tím je SMC Razeer 300R, který řídí mladá, nadějná závodnice Michaela Šimůnková. Je to Juniorka a jede oba dva poháry.  První jede starší Juniory a v něm se v konečném pořadí umísťuje na krásném 4. místě z 31 jezdců. Ve skupině čtyřkolek do obsahu 300 ccm je sedmá ze 40 závodníku. Na to, že jí bylo 14 let, tak nechala za sebou hodně, ale hodně jezdců.
Druhé SMC v tomto roce, ale již podstatně výkonnější SMC RAM 520RR, se objevuje poprvé až na Quadwekendu v Humpolci. To vodí jezdec Luboš Mezei. Tento závod bral jako první vyzkoušení a hlavně poznání světa závodů a závodníků. A hned na svém druhém závodě v Milovicích, kde se jela čtyřhodinovka dvojic a jednotlivců, se se svojí SMC RAM umístil na slušném 10. místě ve dvojicích. Parťákem, tedy parťačkou na tomto závodě byla Ollie Roučková na Yamaze Raptor 700.
Pak se Luboš na RAMce začal celkem pravidelně objevovat i na závodech ITP Essox cup, Hamerkách, Loukově a seriálu OffROAD maratonů.
Zároveň se v seriálu China Cup objevují další SMC RAM 520RR a na nich jezdí Luboš Kužel a Martin Lattemberg, a také Razeer 300 zkušeného Jana Málka. Tito jezdci se objevují i v Loukově 2009. V seriálu China Cup zaznamenávají nesčetná vítězství a řadu dalších medailových pozic.
SMC v roce 2010
Pod dojmem nesporných úspěchů a kvalit strojů SMC se v roce 2010 na startovních listinách objevuje mnohem více jezdců na čtyřkolkách SMC.
Rozšíření se dočkal zejména tým Journeyman Racing, který angažoval několik výborných jezdců.
Jako první se vydal osvědčený Jaroslav Vojna na závodním speciálu SMC RAM 520DCE zdolat extrémní písečnou rallye Abu Dhabi Desert Challenge, kterou také úspěšně dokončil.
Martin Malát, několikanásobný vítěz jednotlivých závodů OffROAD maratonu a celkový vítěz kategorie čtyřkolek TR (užitkovky bez rozdílu objemu a úprav) v sezóně 2009, se pro letošní rok rozhodl též osedlat SMC RAM 520RR a ačkoliv první dva závody sezony vynechal, tak mu to jede doslova pekelně a drží se v první polovině celkových výsledků. Martin nejede jenom tento seriál, ale účastní se i ITP Essox cupu a ostatních jednodenních závodů.
Jako druhý se v týmu Journeyman Racing objevil na SMC RAM 520RR Josef Brand. O tomto jezdci se může klidně říci: přišel, viděl, zvítězil. Takový husarský kousek se mu povedl loni i na posledním závodě OffROAD maratonu, tehdy to dokonce dokázal se slabší LTZ400. Letos jede jak Offroadmaratony, tak i ITP. Zúčastnil se i extrémní 8 hodinovky jednotlivců v Sedlčanech a tam získal v nabité mezinárodní konkurenci krásné 2. místo. Škoda, že Pepu potkalo nepříjemné zranění a tím pádem ho vyřadilo z pár závodů.
Ale jeho zranění vlastně pomohlo Květoslavovi Sochorovi, aby mohl jako třetí jezdec Journeyman Racing týmu osedlat SMC RAM 520RR. Během tohoto záskoku „Květák“ udělal rozruch jak v OffROAD maratonech, tak i v MČR ITP Essox cupu. Poté, co se Pepa uzdravil, tak Květák přesedlal zpět na svoji starou čtyřkolku.
A další stroje SMC se objevují na závodech v barvách týmu ADDINOL – BIG SHOCK! – JOURNEYMAN.
Na SMC RAM 520RR pravidelně startuje Luboš Mezei, který se svojí RAMkou 520RR jede převážně OffROAD maratony a dále se zúčastňuje i dalších závodů, jako jsou třeba Hamerky, Loukov atd. I Luboš a jeho RAMka se v nabité konkurenci obvykle umísťují v první polovině startovního pole.
Druhý jezdec ADDINOL – BIG SHOCK! – JOURNEYMAN týmu je Jan Málek. Ten střídavě sedlá SMC RAZEER 360R a RAZEER 300R  a s těmito stroji pravidelně dělá mezi závodníky veliký rozruch. Nejdříve v seriálu China Cup, kdy během jednoho dne byl dvakrát na 1. místě, jednou ve své kategorii a po druhé v nejsilnější skupině, kde za sebou nechal i mnohem silnější stroje o obsazích 400 – 450ccm. Další výtečný výsledek bylo Honzovo 4. místo na OffROAD maratonu v Přerově.
Jsme rádi, že si značka SMC vede dobře na závodních kolbištích, a dokáže držet krok se závodními speciály nejvyhlášenějších světových značek.
Autor: Lupino

no images were found

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

1 + ten =