K&T Performance Turbo Z1: účel světí prostředky

od
0 komentář

SxSWars-Dumont-2015-566Když chcete jet špičku, musíte pro to obětovat hodně. Pokud jde o závodění, tak rozhodně hodně peněz…

Typickým příkladem toho je K&T Performance Turbo Z1 – speciál postavený pro pouštní sprintové závody Dumont SxS Wars. Tým K&T Performance připravil pro tuhle příležitost unikátní stroj – křížence RZR a Arcti Cata!
I když z polarisího RZR 900 toho moc nezbylo – snad jenom základní tvar přední kapoty a nějaká ta trubka rámu… pod kapotami toho zbylo ještě míň. Paralelní dvouválec ProStar nahradil podstatně obdařenější agregát ze závodního sněžného skútru Arctic Cat Z1 Turbo Sno Pro se zdvihovým objemem 1056 kubíků, přeplňováním a impozantním sériovým výkonem 177 koní při točivém momentu 164 Nm. Při transplantaci do závodního UTV posloužil i základ původního variátoru. Za pohon to je suma sumárum nějakých 5000 dolarů a to není zase tak úplně moc, když vezmete v potaz ceny jakýchkoliv motorových úprav pro závody. Jenže tím to pochopitelně neskončilo… SxSWars-Dumont-2015-287
Bez úprav zůstal jenom základ motoru – stejný je zdvih i vrtání, i když se měnily písty za odolnější od značky CP a ojnice za kované od Carilla, pracovalo se taky na hlavě – nově má větší ventily. A samozřejmě tu je větší turbo (Precision), vodou chlazený mezichladič stlačeného vzduchu, nebo zásobník na led chladící sání! Celé to nově řídí speciální řídicí jednotka Motec, kde teď funguje i launch control pro raketový start.
SxSWars-Dumont-2015-286Tuhle porci úprav by sériový variátor skútru Z1 Turbo Sno Pro moc nepobíral, proto tým K&T Performance oslovil specialisty z STM Powersports, aby připravili nové variátorové spojky. Nové zesílené poloosy dodal Turner (jen zadní, pohon předku dragster nepoužívá), odpružení zase Marwin Shaw.
Jestli se ptáte, proč to bylo potřeba, tak z prostého důvodu – motor teď aktuálně na klice produkuje přes 500 koní…
Naprostou nutností jsou tak i lopatkové gumy Padla Trak. I ty se ale po celou jízdu beznadějně protáčí a hází za sebe gejzíry písku.
Na videu v odkazu pod článkem si uděláte představu, jak tahle potvora sprintuje – do toho kopce letěla podle radaru rychlostí víc než 145 km/h.
Zdroj: UTVguide.net
 

 
 
 

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

9 + ten =