TEST CF Moto Gladiator UTV 830 EFI EX: šířka se počítá

od
0 komentář

IMG_9637Docela v tichosti proběhla u největšího pracovního náklaďáčku značky CF Moto úprava podvozku pro letošní rok. Centimetry šířky navíc jsou tady ovšem docela znát!

 
Pro pracovní nasazení je víc než zdvih pérování a světlá výška důležité stabilita a nízké těžiště. V CF Motu proto při úpravě náklaďáčku UTV 830 pro letošní sezónu věnovali pozornost právě tomu. Značka tradičně svoje rozšířené modely značí písmeny EX (Extended-rozšířený) a tady to je stejně. cfmoto__tracker__uforce_800_ex_lof_2015_2012_6_lgwNejvětší terénní stroj CF Moto má o 3,5 cm celkově širší ramena a naopak klesnul v odpružení o cca stejnou hodnotu směrem k zemi (dobře patrné to je na přiloženém obrázku). Výsledkem je samozřejmě vyšší jistota v zákrutách a to zejména v případě, že máte naloženo.
Dál už nebylo potřeba nic dalšího měnit – zůstala bytelná ocelová konstrukce šasi, silný V-Twin (jeho 63 koní je vůbec nejvíc, co pracovní UTV můžou nabídnout!), i sklopná korba na cca 130 kg nákladu.
Standardní výbava UTV taky stojí za zmínku: 14palcová alu kola, 6plátnové gumy Abuzz, naviják 3500 liber s dálkovým ovladačem, posuvná sedačka řidiče, seřiditelný volant, uzamykatelná schránka u spolujezdce, tažné zařízení s homologací, dveře… UTV má samozřejmě pohon všech kol – klasicky připínatelný předek s uzávěrkou diferenciálu (za pomoci přemačkávacího ovladače, který znáte ze čtyřkolek).
 


 
Jede to, pracuje to
Když se posadíte za volant Gladiatora UTV 830, tak vám hned za pár chvilek dojde, kde že je uložený ten inkriminovaný dvouválec… Na rozdíl od některých konkurenčních heavy duty náklaďáčků totiž tenhle nemá v kabině lavici jak z čekárny u zubaře, ale dvě separátní sedačky. Mezi nimi je bedna, kde se schovává filtrbox a pod filtrboxem vrní vé-tvin. Schovka je to víc než dobrá, protože pohledem zezadu ani zepředu ho neodhalíte, ale prozradí ho právě posez za volantem – sedí se hodně na straně (jak řidič, tak i závozník). Pro pracovní náplň vám to bude úplně jedno, jestli se rozhodnete sportovat, tak můžete s loktem čouhajícím ven z boudy trochu znejistět. Ale jestliže chcete s náklaďáčkem téhle značky sportovat, nekoukejte na UTV ale na buginu Z8 (stejný motor, ale sportovní podvozek atd…).

 
Takže když heavy duty, tak to znamená těžká práce a to je přesně to, na co byl tenhle dříč postavený. Na jeho korbu se proto vejde paleta (na délku), případně 130 kilo jakéhokoliv materiálu (který můžete třeba zakurtovat do připravených oček), zapřáhnout se dá na kouli valník o legální váze půlky hmotnosti stroje, případně nelegálně asi tak desetkrát tolik. Při práci se samozřejmě každý stroj umaže a zasviní, to pak v tomhle případě stačí vapkou „vyprat“ se všemi plasty i sedačky a za chvíli se jede dál. Tahle rozšířená evoluce dostala do vínku navíc i rozšířené blatníky, takže toho gumy do kabiny zas tak moc neposílají. Dokoupit se dá jak střecha, tak i poloviční sklo. Ochrana posádky je pak téměř bezchybná.
Vedle pracovního nasazení se Gladiator UTV 830 nebojí ani terénu, má sice o něco nižší světlost než dřív, ale i tak se při našich pokusech nikde neseknul tak, že by se z toho už nevyhrabal ven. V zájmu zachování dostupné ceny nemá UTV posilovač řízení. Nicméně stejně jako u buginy Z8 to tady nehraje žádnou roli – zvolená převodka řízení nedělá z volantu posilovací přístroj ani při manévrech na místě a s UTV se dá bez omezení jezdit i na 4×4, aniž byste za pár minut chytali svalovou horečku…
IMG_9709Suma sumárum, shrnuto a podtrženo – dvouválcové UTV je velmi dobře vyvážený pracák pro každý den. Rozšířením dostal navíc pár centimetrů jistoty v zatáčkách a celkové snížení ničemu neublížilo. Za necelých 290 tisíc v distribuční síti Journeymanu jde navíc celkově o jednu z nejlepších nabídek na trhu, pokud budete koukat do kolonky výkonu, tak je bezkonkurenční.

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

nineteen − eighteen =