30Ah – základ spolehlivého dojetí…

od
0 komentář

mbtx30u-32-ah
Vstup elektroniky do čtyřkolek s sebou přinesl jednu nenápadnou změnu, které si většinou ani nevšimnete…

 
Pravdou je, že od příštího roku už nekoupíte homologovanou čtyřkolku, která by neměla vstřikování paliva. Jde tu samozřejmě o emise, protože ty jinak bezproblémový karburátor prostě nejsou schopné v určitých režimech dodržet. A úřední šiml přišel na to, že i naše stroje by tedy mohly povinně nahradit karbce za EFI. Ruku na srdce, karburátorů už stejně moc nejezdí, z těch nejrozšířenějších to jsou doprodávané staré pětistovky od CF Mota (motor CF188) nebo třeba malé Linhaie 300-400 ccm.
efi-electronic-fuel-injection-77768910Tahle změna ale s sebou přináší i další úpravu techniky a to především posílení kapacity akumulátoru kvůli náročnější elektroinstalaci. Takže zatímco před lety měly skoro všechny stroje motocyklové baterky a pro případ nouze startování šňůrou, tak teď je běžná kapacita akumulátoru 30 Ah (např. CF Moto) a pokud se vám vybije, zůstanete stát. Čtyřkolku vybavenou variátorem totiž ani neroztlačíte…Rover-EFI-D
Samostatnou kapitolou je i vlastní startování šňůrou, které při těchhle objemech motorů už prostě chce silného chlapa. Navíc i samotné mechanismy nebyly nikdy bezproblémové a při častějším používání se zasekávaly, šňůry zůstávaly vytažené ven a nebo se přetrhly. Pořád to ale byla pojistka pro nejvyšší nouzi, kdy je určit lepší přijet domů se šňůrou přes sedlo nebo na laně…
Velká baterka je ale taky o jiných penězích a to vám dojde přesně ve chvíli, kdy jí měníte. Proto se dost vyplatí se o ní dobře starat a nenechat jí umřít třeba během jedné sezony.

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

seventeen − six =