ATV-UTV/Čtyřkolky/JourneyMAN/
G4R
Facebook Favorites More Twitter

Polaris MRZR-D: Voják TDI

polaris_defense_mrzr-d4_0607

Květnová novinka Polarisu potěšila v první řadě profesionální uživatele jeho produktů. Tedy zejména profesionální vojáky.

 

Divize Polaris Defense totiž představila přepracovaný model MRZR. Ten má nově kód MRZR-D a je to turbodiesel! Aktuálně doplňuje dosud používané benzinové verze. Pořád lehoučký taktický a přepadový mobilní prostředek dostává nový výkonný motor, přičemž mu zůstává stejná variabilita i prostupnost terénem. polaris_defense_mrzr-d4_2952Jeho konfigurace umožňuje sestavit sedačky v kabině pro dva až šest vojáků, případně uložit dva raněné na nosítka. Taky rozměry stroje jsou pořád stejné a tak je možné MRZR-D efektivně transportovat třeba vrtulníkem V-22.

„Během posledních tří let jsme vedli otevřený dialog s Polarisem o tom, jak používáme stávající MRZR, o možných vylepšeních, co by nám pomohly efektivněji plnit mise. Bylo to velmi přínosné a Polaris naše požadavky zpracoval. V případě MRZR-D byly zapracovány naše připomínky k ergonomii a další,“ říká Brendon Reedy, armádní akviziční manažer. „Je pěkné sledovat komerční společnosti jako je Polaris jak pokračují v investování v obranném průmyslu a jsme rádi, že tyto investice vyústily v nový MRZR-D.“

polaris_defense_mrzr-d4_rev3q polaris_defense_mrzr-d4_prfl polaris_defense_mrzr-d4_prfl-bars-down

Produkce benzinových MRZR 2 a MRZR 4 stále pokračuje a tak jako ostatní produkty divize Polaris Defese je používá nejen americká armáda ale i na dvacet spojeneckých armád. Objednávky pro nové turbodieselové MRZR-D jsou právě přijímány a produkce i první dodávky by měly proběhnout v letošním roce.

Protože jde o vojenský materiál, nezveřejňuje Polaris Defense v oficiální zprávě žádné bližší informace o pohonu vozidla. Nicméně v technických údajích uvádí tříválcový litrový motor s přeplňováním. Vstřikování je tu mechanické, což slibuje spolehlivost i v náročných podmínkách vojenských misí. Přenos síly na převodovku stále zajišťuje variátor. Nádrž pojme 36 litrů nafty.

polaris_defense_mrzr-d4_access-litters polaris_defense_mrzr-d4_access-litter-2

Vozidlu samozřejmě nechybí infračervené lampy pro noční vidění nebo možnost jízdy s kompletně vypnutým osvětlením. Součástí konstrukce jsou jako úchyty na rezervní kola tak i na kanystry. Nechybí ani tažné zařízení.

Zajímavostí je možnost odklopení ochranné klece bez použití nářadí, výška vozidla se tím sníží na nějakých 60 palců tj. 152 cm.

polaris_defense_mrzr-d4_1120

Komentáře

Komentáře

Autor: Dan Pejzl

Comments are closed.

Extras

Text Widget

Aliquam ut tellus ligula. Nam blandit massa nec neque rutrum a euismod t ellus ultricies! Phasellus nulla tellus, fringilla quis tristique ornare, condi mentum non erat. Aliquam congue or nare varius.