ATV-UTV/Čtyřkolky/JourneyMAN/
G4R
Facebook Favorites More Twitter

Nikola Zero: budoucnost UTV?

549222-original1-0ksq8

Jméno Nikoly Tesly má i 73 let po jeho smrti stále zvuk. Vedle stejnojmenné automobilky je tady další firma, která chce produkovat elektromobily. Nebylo by na tom nic tak zajímavého, kdyby neměla v plánu taky hodně dobře vypadající buginu!

 

Firma Nikola Motors sídlí v americkém Utahu a vyvíjí a vyrábí komponenty pro elektromobily, pro solární elektrárny apod. Majitel Trevor Milton nemá sice takové finanční zázemí jako šéf Tesla Motors Elon Musk, ale připravil nabídku, která vypadá hodně lákavě.549221-original1-pr135

V plánu má vyrábět jak elektrický tahač, tak i terénní buginu. Vhledem k oblibě těchhle hraček na americkém trhu, to bude možná lepší byznys než elektrokamiony.

Tesla_SaronyNa výkony průměrných side by side ale zapomeňte, tohle má plných 527 koní! Díky tomu by Nikola Zero (tak by se měla jmenovat) měla umět zrychlit z klidu na stovku za 3 sekundy. Dojezd by měl podle jízdního stylu být mezi 160 a 240 km. Vozidlo ani moc nezapírá inspiraci polarisím RZR, nicméně zatím není k dispozici víc než 3D animace a výroba ještě zdaleka nezačala. Cena ovšem zní docela slibně – 41 250 USD, tj. něco nad 900 tisíc Kč! Pro zájemce o koupi malá informace: Zapotřebí je jen symbolická částka rezervace – 750 dolarů. Vzhledem k tomu, že za podobné peníze u nás koupíte zatím nejsilnější klasická turboUTV, tak by tahle elektronovinka docela dávala smysl. U nás to s volným prostorem k ježdění není zas tak horké, takže 160 km je až až a navíc nikoho nebude dráždit zvuk spalovacího motoru.549220-original1-e4kqn

Dosavadní pokusy s elektrikou jako pohonem pro UTV nebo čtyřkolky zatím nikdy nenabídly takový výkonnostní potenciál, takže určitě nebude od věci držet firmě Nikola Motors palce, aby vše dotáhla do fáze výroby!

 

 

Komentáře

Komentáře

Autor: Wolf

Comments are closed.

Extras

Text Widget

Aliquam ut tellus ligula. Nam blandit massa nec neque rutrum a euismod t ellus ultricies! Phasellus nulla tellus, fringilla quis tristique ornare, condi mentum non erat. Aliquam congue or nare varius.