ATV-UTV/Čtyřkolky/JourneyMAN/
G4R
Facebook Favorites More Twitter

„Tak nám držte palce“

F13Jestliže Zlínsko můžeme považovat za Mekku automobilových rallye, potom Severní Morava, respektive od Přerova někam po Kopřivnici, je zemí zaslíbenou dálkovým maratonům a buginám.

 

Všechno vlastně začal v 80. letech Alois Havel, jenž s kopřivnickou buggy Tatra dobýval evropský autokros. Pak se přidal Karel Havel z Přerova, mistr Evropy 1986.Ale to už vozil vavříny z Dakaru a dálkových rallye pan Karel Loprais. Ten zase „nakazil bacilem názvem Dakar” Tomáše Tomečka z Příboru, i svého synovce Aleše, a tak bychom mohli pokračovat.Pilný, Randýsek F3

Rozhodně nesmíme zapomenout na Mirka Zapletala z Dřevohostic, naši absolutní jedničku v osobních automobilech ve Světovém poháru Cross Country. S jeho vozy startují i další posádky po celém světě. A právě s ním začínal Dušan Randýsek na místě spolujezdce. „Všechno nastartoval Karel Loprais, a asi proto se v této oblasti hodně lidí věnuje cross country,“ říká Dušan Randýsek z Hranic na Moravě.

 

První byla motorka

Už v sedmnácti letech začal Dušan Randýsek objíždět krajské motokrosy. Pak s bratrem odcestoval do Rakouska a Kanady na studie a zkušenou.  Po několika závodech offroadmaratonu a trophyes si vysloužil místo druhého pilota u Mirka Zapletala a absolvoval pět let závodění vícehodinových maratonů po celé Evropě. V roce 2006 se vrátil na motorku, jezdil offroadmaratony, několikrát uspěl na mezinárodních závodech baja a skončilo to třemi Dakary 2007, 2009 a 2010 a krásnou Transorientale rally místo zrušeného Dakaru.

 

Ze dvou na čtyři

F5Můžeme říct, že shoda okolností a náhod vedla k přestupu ze dvou na čtyři kola Především pak polámaná noha jako památka na Dakar 2009. Druhým důvodem byla vypsaná nová kategorie FIA právě pro buggy a nabídka od firmy ArcticCat, aby vyzkoušel nový Wildcat. A od té doby vlastně vyvíjí vůz kategorii T3 light.

Do Rally Dakar odstartuje s Rostislavem Pilným v jedné ze čtyř automobilových kategorií – T3 Light, kde jsou kritéria – objem jednoho litru, 14“ kola a hmotnost nesmí byt méně jak 750 kg.  ArcticCat Wildcat 1000 X Dakar se může pochlubit výkonem 125 k a dojezdem 800 kilometrů. Vozidlo vychází ze sériového stroje Wildcat X a úpravy spočívají hlavně v chlazení komponentů a v bezpečnosti.

 

Rally Dakar

„Rally Dakar a vůbec rally je hlavně o spolehlivosti strojů v extrémních podmínkách s minimem zázemí. Máme za sebou pětatřicet tisíc závodních kilometrů, a přesto nás stále něco překvapuje. F10 DSC01982 DSC_0448Můžu ale prozradit, že jsme v této kategorii na konci evoluce. Wildcat nám funguje, dojíždí a hlavně nám přináší obrovskou zábavu. S vývojem mně pomáhají přerovští odborníci Mirek Zapletal nebo Ladislav Hanák specializující se na autokros,” říká Dušan Randýsek a dodává. „Asistenci mi bude dělat můj bývalý tým KM Racing Team, který je velmi profesionální a nikdy nezklamal. Rychlou asistenci zajišťuje taky KM Racing. Doufám, že dlouho budu mít za sebou další přátele jako Martina Kolomého z Buggyry nebo svého bratra Roberta, jezdícího asistenci v barvách dřevohostického Offroadsportu.”

 

S Rosťou Plným

V malébuggyArcticCatWildcat pojedou dva řidiči, byť původně chtěl Dušan Randýsek absolvovat Dakar sám. Nakonec se domluvil s Rosťou Plným, který má také už velké zkušenosti v kategorii lehkých aut, a přesvědčil o svých kvalitách. Jak přiznávají, aby docílili kvalitního výsledku, tak je určitě lepší jet ve dvou. Jde hlavně o výsledek a Rosťa Pilný je spolehlivý, rychlý pilot, a umí dobře  navigovat.

O výsledku neradi mluví a vědí, že v celkovém pořadí nemohou počítat s umístěním do dvacítky nejrychlejších, ale mohou zajet dobře třeba písečnou etapu. V jejich kategorii by brali umístění do třetího místa.

 

Text: Jindra Lasík

 

 

Autor: Wolf

Komentáře nejsou povoleny.

Kategorie článků