ATV-UTV/Čtyřkolky/JourneyMAN/
G4R
Facebook Favorites More Twitter

CF Moto Gladiator X450 EPS: test

IMG_2760

Gladiator X450 je prostě recept na úspěch. Ještě než přišel, ještě než ho viděli, zvítězil…

 

Už první várka strojů z loňského listopadu byla během pár dnů beznadějně vyprodaná. Další taky, další taky, další taky, další taky… Proč? Dlouho se na výsluní zákaznické přízně slunila dvouválcová osmistovka X8. Samozřejmě – velký, silný, atraktivní stroj. Proč malá čtyřistapadesátka, vlastně čtyřstovka podle objemu motoru?IMG_2848

Ono důvodů hned několik a je potřeba je smíchat v tom správném poměru, aby vznikl onen atraktivní koktejl, který oslovuje masy.

Prvním podstatným prodejním argumentem je dobrá cena. Za základních 114 990 Kč totiž u konkurence koupíte minimálně o generaci starší stroj. A to si hodně rozmyslíte, jestli svoje uškudlené kačky vložíte do stroje, který už léta potkáváte po lesích, nebo do novinky s novou technikou… V ceně v základní Black Edition je naviják, homologované tažné zařízení, zásuvka 12V i USB, alu kola jsou standardem od druhého stupně výbavy. Samozřejmostí je digitální displej, přední i zadní nosič či světla s LED technologií. Zajímavým IMG_2801technickým prvkem X450 je výrazné zakrytování podběhů, aby se k motoru, elektrice a dalšímu dostávala menší porce vody, bláta a kamení.

Za druhé je čtyři pade prostě pěkná mašina. CF Moto na rozdíl od některých svých asijských konkurentů nehazarduje s nesmyslným designem, a když je něco pěkné a dobře se to prodává, tak novinka nepůjde úplně jinou cestou, aby „se to zkusilo“. X450 tak svými tvary odpovídá současnému designovému jazyku značky a ten je jednoduše z oblasti Tchaj-wan – Čína asi nejpříjemnější a celosvětově snadno akceptovatelný.

No a za třetí – je na co navazovat. Od okamžiku představení modelu X8, který znamenal zásadní zlom v historii značky CF Moto, IMG_2741je každý další představený model netrpělivě očekáván a každý zaznamenává velmi dobré přijetí zákazníky. Nová generace si totiž pořád zachovává servisní bezproblémovost při výrazně modernější technice.
A jak to jezdí? Glad 450 je zatím nejmenší z rodinky 4×4 od CF Mota a díky tomu je tahle čtyřkolka geniálně obratná, prostupná a lehká pro ovládání. Tentokrát jsme testovali krátkou verzi doplněnou o posilovač řízení. U té je pocit z lehkého řízení a geniální obratnosti ještě umocněný právě použitím EPS. Trial mezi stromy, otočky na místě a další kratochvíle jsou pro tuhle čtyřkolku hračkou. Výkonu má dost na cokoliv, co s terénem souvisí, když je kopec větší, jistí to redukce. Točivá čtyřstovka krmená vstřikovacím systémem od Bosche strčí do kapsy IMG_2841většinu (ne většinu, všechny…) čínských i tchajwanských pětistovek díky skvělému variátoru a silnému hornímu pásmu otáček. Variátor tady přišel o rozběhovou třecí spojku a zabírá tak okamžitě po přidání plynu, navíc šetří výkon, který třecí spojka sama o sobě vždy nějaký sežere. Variátory CF Moto odebírá od kanadského specialisty CVTech a nedají se s prapůvodními ve starých pětistovkách vůbec srovnávat. I některé konkurenční „půllitry“ používají CVTECH, ale jde vždy jen o zadní, hnanou řemenici, což je zásadní rozdíl. Další vychytávkou prokazující, že při návrhu této čtyřkolky konstruktéři přemýšleli, je absence kardanových křížů. Vše je napřímo. Odpadá tak další segment, který způsobuje ztráty výkonu.

Dalším plusem je nadprůměrné odpružení. Ve srovnání s konkurencí je to jiná dimenze. Pohodlné, přitom jisté a pevné.

Brzdy s jen jednou páčkou na řídítkách jsou sice u CF Mota trochu nezvyk, ale fungují dobře a už se není třeba trápit lankovým převodem na levé páčce.

Gladiator X450 se prostě povedl a i proto v prodejích tvrdě válcuje svoje soupeře ve stejné cenové hladině…

Autor: Wolf

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

Kategorie článků