ATV-UTV/Čtyřkolky/JourneyMAN/
G4R
Facebook Favorites More Twitter

2EFI = (x8+720R) x delphi

IMG_6405Možná ten vzorec obsahuje nějakou chybu, ale to je jedno, rozumíme si… Prostě dvě mašiny, dvakrát stříkačka Delphi a jinak taky všechno dvakrát jinak.

 

Byla to poetická, snad až epická vyjížďka jednoho parného letního dne, kdy rtuť teploměru olizovala číslíčka nad třicítkou. Nebylo nás pět, ale byli jsme čtyři. Já, Eda, Jumbo a Glad. Dobrá společnost pro zábavu a hodnotně strávený čas… IMG_6576

IMG_6455Cílem bylo najet kilometry na nových mašinách, zajet syrové Jumbo, prozkoumat upgradovaný posilovač u X8, no a prostě se tak nějak zašít z práce 🙂 Povedlo se. Vyjížďka na víc než 100 kilometrů vydala s focením na půl pracovního dne a ještě jsme stihli vystřídat všechny druhy terénu a skákat u toho z kolky na kolku.

Tyhle stroje mají jedno společné – to vstřikování Delphi, ale jinak to je souboj koncepcí. Jumbo sází na jednoválec, lehkou konstrukci, hbité jízdní vlastnosti, Gladiator je velká cestovní kolka s velkým silným motorem a aktuálně i to nejvíc, co vám může nabídnout jakýkoliv dealer Journeymanu. V tomhle případě byla X8 ve verzi EPS Elka – tj. na pořádných tlumičích a ještě s posilovačem.

IMG_6464I když to nebyl původní záměr vyjížďky, vzešlo z toho tohle porovnání obou mašin, které v aktuálním ceníku v téhle výbavě dělí už poměrně citelných 70 tisíc. IMG_6430Jumbo tak pořád zůstává v oblasti střední třídy za střední peníze, Gladiator X8 se vydal ztěžovat život velkým Polarisům nebo Arctic Catům, kteří se pohybují v hladinách kolem 250 tisíc. A jde mu to celkem dobře, je to nejprodávanější čtyřkolka na našem trhu… Ale ani Jumbo není žádný ořežprut. Neumí nabídnout v základu tak dobrý podvozek (Elky se ale dají přikoupit) a jednoválec netlačí takovou silou, v terénu je tahle kolka ale výrazně obratnější a díky krátkému rozvoru není problém manévrovat mezi stromy nebo se otáčet na cestě. SMC je díky tomu a taky o půl metráku nižší váze výrazně sportovnější záležitost. IMG_6417Neodehrává se tu tak klasické souboj o to, která mašina je lepší za ty peníze, ale je to o volbě podle stylu jízdy a podle úkolů, které na ně čekají – takže velice stručně: cestování ve dvou, výlety, expedice a pohodlí = X8, vyjížďky, triálky, sportovní vyžití, blbnutí = Jumbo. S oběma taky můžete pracovat, ale kdo to u nás vlastně dělá, že jo…

Existuje spousta disciplín, ve kterých můžete takhle rozdílné kolky porovnávat a třeba si škrtat políčka a nakonec si podle toho jednu vybrat. Třeba takhle:

Disciplína       Jumbo    Glad IMG_6416

Rychlost              0             1

Podvozek           0             1

Obratnost           1             0

Váha                    1             0

Cena                    1             0

Pohodlí               0             1

Design                0             1

Spotřeba             1             0

IMG_6513Pokud byste ale porovnávali jenom základní verzi Gladiatora, byl by výsledek zas trochu jiný. Tam už třeba podvozek nevyčnívá, řízení bez EPS je rázem těžší než u Jumba, ovšem i cena je významně nižší. IMG_6440

Autor: Dan Pejzl

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

Kategorie článků